Igor Habrajski z McDonald’s o współpracy z dostawcami

Udostępnij artykuł

[SPECJALNIE DLA NAS] Naszą współpracę opieramy na wieloletnim partnerstwie, zaufaniu i wspólnych wartościach. Wzajemnie wpływamy na swój rozwój. My, jako korporacja zapewniamy stały, rosnący poziom zamówień, z kolei nasi partnerzy wspólnie z nami realizują strategię McDonald’s i wysiłki w kierunku budowania zrównoważonego łańcucha dostaw – mówi w komentarzu do publikacji Rynek Dostawców HoReCa 2025, Igor Habrajski, Supply Chain Director McDonald’s Polska.

Jak kształtuje się aktualna współpraca Państwa firmy z dostawcami dla branży HoReCa?
System McDonald’s oparty jest na trzech równoważnych filarach, zwanych trójnożnym stołkiem. Tworzą go pracownicy, franczyzobiorcy i właśnie dostawcy. Obecnie współpracujemy ze 120 firmami, z czego 50 ma status globalny, co oznacza, że dostarczają produkty na różne rynki, na których działa McDonald’s.
Naszą współpracę opieramy na wieloletnim partnerstwie, zaufaniu i wspólnych wartościach. Wzajemnie wpływamy na swój rozwój. My, jako korporacja zapewniamy stały, rosnący poziom zamówień, z kolei nasi partnerzy wspólnie z nami realizują strategię McDonald’s i wysiłki w kierunku budowania zrównoważonego łańcucha dostaw. Łączy nas bezkompromisowe podejście do bezpieczeństwa, jakości i najwyższych standardów operacyjnych.

Jesteśmy marką międzynarodową, ale stawiamy na lokalne zakupy surowców. W Polsce produkowane są nasze bułki, burgery wołowe, produkty drobiowe, sery, sosy, dressingi i przyprawy. Używamy także polskich warzyw i owoców. Cenimy polskie produkty i promujemy je na rynkach zagranicznych. W raporcie ESG podsumowaliśmy naszą współpracę z dostawcami. W 2023 r. do restauracji McDonald’s w Polsce zostało dostarczonych 181 943 ton produktów netto za łączną kwotę 2,33 mld złotych, z czego 55%, czyli 1,28 mld zł trafiło do firm z Polski.

Jednym z przykładów unikalności współpracy McDonald’s z dostawcami, jest zainaugurowany w tym roku Supplier Chain Summit, czyli spotkanie równoważnych filarów naszego systemu, tzw. „stołka na trzech nogach”. Są to: kluczowi partnerzy oraz przedstawiciele Centrum Serwisowego i franczyzobiorców. To wydarzenie, które odbywa się w formule warsztatowej, pozwala nam na dialog z partnerami, wymianę perspektyw i wspólne omawianie strategii oraz planów rozwoju całego systemu. Premierowa odsłona dostarczyła nam cennych spostrzeżeń i wniosków, podobnie jak nowoutworzona Rada Dostawców, której celem jest zacieśnianie współpracy i wzmacnianie systemu w obszarze zrównoważonego rozwoju, bezpieczeństwa żywności i odporności łańcucha dostaw na czynniki ekonomiczno-gospodarcze, których jak pokazały ubiegłe lata – wciąż nie brakuje.

Rynek Dostawców HoReCa – RAPORT 2025
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

rynek dostawców horeca 2025

Jakie czynniki obecnie najbardziej wpływają na decyzje o wyborze danego dostawcy?
Z dostawcami współpracujemy długofalowo i takiego myślenia oczekujemy od naszych partnerów. Ścieżka weryfikacji jest długa, ale w zamian zapewniamy stabilny popyt, wymianę wiedzy i globalnego know-how, wspólne wypracowywanie i wdrażanie nowych technologii.

Decyzję o podjęciu współpracy opieramy m.in. o odpowiednią skalę działalności. Preferujemy partnerów, którzy są w stanie rosnąć razem z nami, zapewniając stabilność dostaw przy jednoczesnej dbałości o najwyższą jakość i bezpieczeństwo produktów. Równie ważne jest proaktywne i zrównoważone podejście do biznesu. Chcemy, aby nasi partnerzy wspierali nas w drodze do osiągnięcia w 2050 r. neutralności klimatycznej, dlatego przy wyborze potencjalnych dostawców weryfikujemy m.in. ich zaangażowanie w redukcję emisji, efektywne zarządzanie odpadami oraz otwartość na zrównoważone innowacje.

Czego oczekuje Pan od dostawców w 2025 roku?
Ubiegłe lata szczególnie pokazały, że ścisła współpraca, umacnia nas jako system, bo tylko działając wspólnie – z pracownikami, franczyzobiorcami i dostawcami właśnie – jesteśmy w stanie stawić czoła wielu wyzwaniom. Partnerstwo to nasz motyw przewodni i synonim sukcesu.
W ostatnich latach branża gastronomiczna stawiała czoła wielu trudnościom, a mimo to razem z naszymi partnerami pokazaliśmy, że konsekwentna realizacja strategii pozwala pokonywać wyzwania. Od naszych dostawców oczekujemy partnerstwa zorientowanego na realizację naszej strategii i pełnego zaangażowania.

Wspominałem wcześniej także o proaktywnej postawie – szukamy jej nie tylko wśród potencjalnych dostawców, ale również u naszych długofalowych partnerów. Proponowanie nowatorskich rozwiązań pozwalających zwiększyć efektywność w zakresie logistyki i dystrybucji, upraszczanie procesów technologicznych czy zapewnienie ciągłości dostaw. Wszystko po to, abyśmy mogli się skupić na tym, co od lat robimy najlepiej – na serwowaniu smacznych posiłków wysokiej jakości i zapewnianiu naszym gościom najwyższych standardów. A chcemy to robić w jeszcze większej skali – nasz długofalowy plan rozwoju zakłada otwarcie w ciągu trzech lat 170 nowych restauracji.

NEWSLETTER-HORECANET-ZAPISZ-SIE

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.