Jędrzej Król z Sofitel Grand Sopot Najlepszym Recepcjonistą na Świecie

Udostępnij artykuł

Stowarzyszenie Zastępców Dyrektorów i Kierowników Recepcji Hoteli Luksusowych AICR International podczas wieczornej gali kongresu wyłoniło laureatów konkursu World’s Best Receptionist 2024. Polska, reprezentowana przez Jędrzeja Króla z Sofitel Grand Sopot zwyciężyła osiągając 1 miejsce na podium. Pracownik legendarnego Grand Hotelu objął tytuł Najlepszego Recepcjonisty na Świecie.

Jędrzej Król najlepszy recepcjonista

Dziś AICR International zrzesza ponad 1 000 członków z 18 państw, które na światowym rynku hotelarskim uchodzą za jedne z najbardziej rozwiniętych. Tegoroczny kongres miał miejsce na Lazurowym Wybrzeżu, Nicea, w miejscu gdzie przed 60 laty kierownicy recepcji reprezentujący najbardziej luksusowe hotele południowej Europy założyli Stowarzyszenie mające za główny cel podniesienie prestiżu pracy hotelarza oraz ich międzynarodowej integracji.

Tegoroczna edycja konkursu z prawie 30-letniom tradycjom obrała nową formułę. Recepcjoniści zakwalifikowani do finału (z 17 państw świata, Azja, Australia, Afryka, Europa) rywalizowali przez pełen dzień przechodząc przez urozmaicone etapy zawodów (Front of House & Back of House Tasks). Finał został podzielony na:

  • Dwie 10 minutowe scenki rodzajowe z aktorami (obsługa wymagającego gościa; praca pod presją  czasu i natarczywych gości; priorytetyzowanie zadań oraz potrzeb gości w trakcie ich obsługi; wykazywanie się umiejętnościami cross-selling’u,
    up-selling’u, guest relations, concierge),
  • Jedno godzinne, grupowe zadanie Assessment Centre (odzwierciedlenie codziennych spotkań mających na celu m.in.: przekazanie zmiany, odprawa kierowników przed ważnym eventem, tworzenie nowych procedur i standardów pod określone wytyczne, przeprowadzenie rocznych ocen pracowniczych),
  • Trzy półgodzinne zadania pisemne (tworzenie spersonalizowanych ofert pobytu, wypoczynku; potwierdzenia rezerwacji; odpowiedź na skargi, opinie gości przesłanych drogą e-mailową, bądź na OTAs; kalkulacji KPI – ADR, RevPar, OCC, ich indeksy – oraz analiza wyników, ew. benchmarking).

Poza wymienionymi innowacjami największą z nich było otwarcie przestrzeni konkursowej
na publiczność, która swobodnie przemieszczała się pomiędzy różnymi etapami konkursu odbywającymi się jednocześnie, oglądając na żywo zmagania wszystkich kandydatów.

Blisko 30 ekspertów branżowych z całego świata objęło funkcję członków jury.

Rynek Dostawców HoReCa – RAPORT 2024
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

rynek dostawców horeca - raport 2024

Polska, reprezentowana przez Jędrzeja Króla (Sofitel Grand Sopot) zwyciężyła osiągając 1 miejsce na podium. Pracownik legendarnego Grand Hotelu objął tytuł Najlepszego Recepcjonisty na Świecie. To niezwykła chwila dla polskiego rynku hotelarskiego, a ponadto podkreślenie wyjątkowego serwisu świadczonego w polskich obiektach. Jędrzej jest już 7 reprezentantem polskiej sekcji w tym prestiżowym konkursie. W ubiegłym roku na podium stanął również Krzysztof Studziński osiągając 3 miejsce. Pełne podium prezentuje się następująco:

Najlepszy Recepcjonista Roku 2024 – Jędrzej Król
AICR Poland – Sofitel Grand Sopot

Drugie miejsce – Titouan Rolland
AICR France – Chateau Du Berne

Trzecie miejsce – Maica Horigue
AICR New Zealand – The Hotel Britomart

Najbliższy zjazd członków Stowarzyszenia AICR Polska odbędzie się w datach 5-6 kwietnia 2024 w Warszawie. Podczas zjazdu odbędzie się podsumowanie konkursu światowego, które przeprowadzi Jędrzej dzieląc się swoim doświadczeniem oraz Krzysztof Studziński (ubiegły laureat konkursu WBRC 2023 oraz coach Jędrzeja). Członkowie stowarzyszenia w ramach zjazdu będą uczestniczyć w ukierunkowanym pod ich potrzeby szkoleniu („Jak łączyć cele i potrzeby rozwojowe Hotelu z celami i potrzebami Pracownika?” przeprowadzanym przez Arkadiusza Kalkę z Sopockiej Grupy Innowacyjnego Rozwoju). Pierwszy dzień zjazdu jest otwarty dla każdego zainteresowanego poznania stowarzyszenia oraz jego członków (liczba miejsc jest ograniczona, chętnych zapraszamy do kontaktu pod adresem: aicrpoland@gmail.com, bądź poprzez media społecznościowe: @AICRPolska).

Stowarzyszenie, którego prezydentem jest Marcin Gałązka, dyrektor warszawskiego Sound Garden Hotel, zrzesza 20 hoteli m.in. z Mazowsza, Pomorza, Śląska, czy Wielkopolski.

Źródło: AICR

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Horecanet

Autor: Horecanet
Opublikowano: 04.03.2024
Aktualizacja: 04.03.2024