Joanna Chwastek-Pluta: Sukces to gra zespołowa

Udostępnij artykuł

[TYLKO U NAS] Staram się, by wyznaczane cele zespołowi i każdemu pracownikowi z osobna były zbieżne, by wszyscy grali do jednej bramki. Staram się dbać o wysoką motywację. Stawiam na niezależność kierowników i samodzielność ich zespołów – mówi w rozmowie z nami Joanna Chwastek-Pluta, dyrektor generalna Mercure Kraków Fabryczna City.

Joanna Chwastek-Pluta

Jak może Pani podsumować pierwszy rok działalności hotelu? Co udało się już osiągnąć i jakie jeszcze główne cele przed Panią?

To był dla nas bardzo intensywny rok. Jednocześnie pełen satysfakcji i dumy, że w ciągu zaledwie 12 miesięcy działalności udało się osiągnąć rynkowy poziom konkurencji sieciowej zarówno obłożenia, jak i średniej ceny oraz RevPar. Dodam, że duże hotele sieciowe stabilizują wyniki nawet do 3 lat, a tak szybkie osiągnięcie poziomu rynkowego nowego hotelu było możliwe tylko w najlepszych przed-covidowych latach. To dla mnie bardzo dobry znak odbudowy rynku hotelowego.

Cele, jakie stawiam sobie na przyszły rok to kontynuacja podobnych działań sprzedażowych i marketingowych, ciągła optymalizacja kosztów i maksymalizacja przychodu, jaką mam zamiar osiągać poprzez zwiększenie segmentu MICE w kolejnym roku działalności.

Goście i grupa docelowa

Jaki typ gościa odwiedza hotel? Czy pokrywa się to z założeniami dotyczącymi grupy docelowej i ofertą?

Goście indywidualni stanowią ok 70 proc. wszystkich pobytów. W tym najdłuższe, te ponad 30-dniowe, to aż 15 proc. ogółu rezerwacji. W tygodniu indywidualni goście biznesowi, a w weekendy rodziny z dziećmi dominują wśród gości.

Hotel otwarty został w październiku 2021, czyli w warunkach obostrzeń covidowych. W lutym wybuchła wojna na Ukrainie. Chyba nikt na ten rok nie przewidział takiej grupy docelowej. Jednak hotel był już przygotowany na nowe potrzeby pocovidowego świata. W okresie budowy podjęto bowiem decyzję o aranżacji kuchni w 49 przestronnych pokojach i apartamentach. Dlatego hotel wyróżnia się spośród innych takim nietypowym na warunki hotelowe rozwiązaniem. Wprowadzenie na rynek nowej oferty pokoi z kuchnią mającej zapewnić bezpieczeństwo i odizolowanie w okresie epidemii okazało się niezwykle przydatne dla potrzeb gości, którzy z powodu wojny na Ukrainie trafili do Krakowa.

Wielofunkcyjny kompleks Fabryczna City ma wiele do zaoferowania dla gości indywidualnych zarówno przyjeżdżających na krótkie, jak i na długie pobyty. Sześć konceptów restauracyjnych, pasaż gastronomiczny z barem, sklep Carrefour w zasięgu ręki i znakomite zaplecze rekreacyjne, basen, strefę saun z grotą solną, a także znakomicie wyposażony w nowoczesny sprzęt Techno Gym fitness.

W grudniu na terenie kompleksu Fabrycznej City otwarto CKF13 Centrum Konferencyjne Fabryczna, oczekuję więc wzrostu poziomu rezerwacji grup konferencyjno-kongresowych, a także biznesowych dla których otwarte niedawno Muzeum Fabryka Wódki jest eventowym magnesem.

Sytuacja i plany

Jak aktualnie prezentuje się sytuacja w hotelu? Czy parametry dotyczące obłożenia, poziomu rezerwacji spełniają Pani oczekiwania?

Na ten moment hotel pracuje już na poziomie 65-70 proc. miesięcznego obłożenia. Wzrost tygodniowy rezerwacji mamy porównywalny z konkurencją z tendencją wzrostową na przyszłość. Biorąc pod uwagę dane STR w kolejnych miesiącach, nasz pickup wzrasta szybciej niż u konkurencji. Stałe kontrakty na długie pobyty pozwalają nam spać spokojnie, bo hotel z dużym wyprzedzeniem buduje obłożenie. Mimo zapowiadanego kryzysu, rynek podróży służbowych i wyjazdów rodzinnych na razie rośnie. Co pozwala mieć nadzieję, że będzie już tylko lepiej.

Jakie są przewidywania na nowy 2023 roku w kontekście ruchu turystycznego i wyzwań?

Biorąc pod uwagę fakt, że przez ostatnie lata nagłe czynniki zewnętrzne pokazały nam, że jedyne, co jest pewne w przyszłości to zmiany. Uważam, że nic nie może wiecznie trwać, a po burzy przychodzi słońce. Oczywiście do powrotu grup turystycznych i kongresowych potrzebujemy przede wszystkim uspokojenia sytuacji na Ukrainie. Każda niepokojąca wiadomość z zagranicy, medialna burza bardziej czy mniej osadzona w realiach nie pomaga w odbudowie rynku turystycznego i konferencyjno-kongresowego. Mimo to mam wrażenie, że branża MICE…Cały tekst publikujemy w Świat-Hoteli listopad-grudzień 2022. Kliknij, aby zapoznać się z pełną treścią.

Świat Hoteli listopad-grudzień 2022

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Opublikowano: 03.01.2023
Aktualizacja: 03.01.2023