Joanna Czechowska o zaletach i strategii Garamond, a Tribute Portfolio Hotel, Kraków

Udostępnij artykuł

[SPECJALNIE DLA NAS] Krakowski Garamond, a Tribute Portfolio Hotel został zwycięzcą kategorii „Najlepszy wystrój / design” w ubiegłorocznej edycji konkursu Profit Hotel® Awards. O zaletach, strategii, założeniach i grupie docelowej opowiada Joanna Czechowska, PR & Marketing Director Grupy Hotelowej PI Hotele&Apartamenty.

Joanna Czechowska

O zaletach i przewagach nad konkurencją…

Przede wszystkim na początku chciałabym jeszcze raz serdecznie podziękować za to wyjątkowe wyróżnienie. Wygrana w kategorii najlepszy wystrój hotelu w konkursie organizowanym przez Świat Hoteli jest dla nas bardzo ważna, zwłaszcza biorąc pod uwagę, jak bardzo design definiuje to miejsce.
A kluczowe zalety hotelu to przede wszystkim fenomenalna lokalizacja. Garamond mieści się tuż przy Rynku Głównym, w sercu Krakowa, co czyni go hotelem idealnym zarówno dla turystów, jak i podróżujących biznesowo. To, co okazuje się równie ważnym motorem dla naszego biznesu, to fakt, że jesteśmy częścią rodziny Marriott International. Znakomita większość osób, które gościmy to uczestnicy programu lojalnościowego Marriott Bonvoy z wysokim statusem.

Jednocześnie, zwłaszcza w kontekście naszej wygranej w kategorii najlepszy wystrój, zdecydowanie wyróżniamy się historią, która stoi za hotelem Garamond.

Z budynkiem wiąże się niezwykła historia. Jego budowę rozpoczął w 1938 roku hrabia Adam Potocki z krzeszowickiej linii Potockich – właścicieli m.in. Pałacu pod Baranami, a także bogatej kolekcji sztuki. Rok później kamienicę od Potockiego odkupił Marian Dąbrowski – największy magnat prasowy w międzywojennej Polsce, twórca i redaktor naczelny ogólnopolskiego, najpopularniejszego wówczas dziennika „Ilustrowany Kuryer Codzienny”, który wkrótce stał się koncernem prasowym o tej samej nazwie. Elegancka czcionka używana w jednym z jego czasopism – tygodniku „Światowid” – stała się inspiracją dla nazwy hotelu.

O strategii i głównych założeniach…

Hotel wyposażony jest w 53 pokoje i apartamenty, restaurację Kuryer i urocze patio. Wspomniana historia związana z tym miejscem jest ważnym aspektem, przejawiającym się w wyposażeniu wnętrz czy w wydarzeniach kulturalno-kulinarnych. W lobby i w pokojach zobaczymy więc oryginalne maszyny do pisania czy zachowane wydania „Ilustrowanego Kuryera Codziennego”. Za projekt budowlany odpowiedzialna była pracownia Lewicki&Łatak z Krakowa, a za projekt wnętrz krakowska pracownia FØB!a design prowadzona przez Izabelę Fluder-Wiąk.

O ile pokoje w dużej mierze pozycjonujemy w kierunku gości międzynarodowych, których stać na hotel premium, o tyle wiele aktywacji gastronomicznych kierujemy do lokalnej społeczności, która szuka ciekawych doświadczeń, chce poznać unikalną historię Krakowa, czy po prostu dobrze zjeść. Kuryer to lokalna, jak to się mówi w stolicy Małopolski: krakoska kuchnia i dania charakterystyczne dla okresu międzywojnia. Autorska…Cały tekst publikujemy w najnowszym wydaniu Świata Hoteli wrzesień-październik 2024. Kliknij, aby się zapoznać się z pełną treścią.

Swiat-Hotel-wrzesien-pazdziernik-2024-Horecanet
NEWSLETTER-HORECANET-ZAPISZ-SIE

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.