Klopsiki z IKEA najlepszym debiutem w plebiscycie RoślinnieJemy

Udostępnij artykuł
W czwartek 28 stycznia zespół kampanii ogłosił zwycięzców w ramach Roślinnego Produktu Roku 2020. Producenci żywności i przedstawiciele gastronomii walczyli o wygraną w pięciu kategoriach. Jako: najlepszy roślinny produkt roku, najlepszy roślinny debiut na rynku gastronomicznym, nowa marka roślinna, roślinny Game Changer. Wręczono również nagrodę Chefs for Change.

Z każdym rokiem na sklepowych półkach pojawia się coraz więcej produktów roślinnych. Kolejne marki prześcigają się we wprowadzaniu linii alternatyw mięsa, wędlin i nabiału, a także roślinnych przekąsek i deserów. Kampania RoślinnieJemy ogłosiła właśnie wyniki trzeciej edycji plebiscytu na Roślinny Produkt Roku. Na swoje ulubione produkty zagłosowało 6495 osób.

W kategorii Roślinny Produkt Roku 2020, podobnie jak w roku 2019, wygrała częstochowska firma Dobra Kaloria ze swoim produktem Roślinny Gyros a’la kurczak. Otrzymał 17,4 proc. wszystkich głosów. Na drugim miejscu, uzyskując 13,1 proc. głosów, uplasował się Wegger, burger roślinny dostępny w Żabce. Podium zamykają kabanosy Rośl-inne firmy Tarczyński (12,7 proc. głosów), które są jednoznacznym sygnałem dla branży producentów mięsa, że warto inwestować w jego roślinne alternatywy.

Kolejną kategorią, w której firmy walczyły o roślinny splendor, statuetkę oraz możliwość wykorzystania plebiscytowego badge’a na swoich produktach jest najlepszy roślinny debiut na rynku gastronomicznym. Pierwsze miejsce, uzyskując spektakularny wynik 38,6 proc. wszystkich głosów, zajęły roślinne klopsiki IKEA. Na drugim miejscu uplasowały się roślinne pączki z porzeczką w sieci Piekarni Putka (6,5 proc.), a na trzecim znalazły się roślinne nuggetsy – Vegan Nuggets w sieci Bobby Burger, które otrzymały 5,7 proc. wszystkich głosów.

Najlepsza nowa marka roślinna i produkt z potencjałem na podbicie serc Polaków to, według osób głosujących w plebiscycie, Ave Vege Bakoma – roślinne desery i alternatywy nabiału tej marki uzyskały 24,7 proc. wszystkich głosów. Drugie miejsce w tej kategorii zajęło Roślinne nie-mięso z bobem Bobowina (15,7 proc. głosów), a podium zamykają napoje roślinne Rośleko (13,7 proc. głosów).

Po raz pierwszy w plebiscycie RoślinnieJemy pojawiła się kategoria Roślinny Game Changer, do której zostały nominowane firmy, które w istotny sposób wpłynęły na zmiany na rynku produktów roślinnych w Polsce. Również w tej kategorii wygrywa rodzima Dobra Kaloria, uzyskując 30,2 proc. wszystkich głosów. Drugie miejsce (16,3 proc. głosów) zajęła sieć sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska S.A.), która znacznie poszerzyła asortyment roślinnych produktów. Na trzecim miejscu, na tej samej podstawie co Biedronka, znalazła się sieć sklepów Lidl (10,3 proc. głosów).

Głosami jury, nagrodę Chefs for Change dla najlepszego produktu roślinnego 2020 dedykowanego gastronomii otrzymał chrupiący filet Fish from the Field marki Frosta. Na drugim miejscu znalazł się produkt marki Nestle z linii Garden Gourmet – Sensational Burger, a podium zamyka Upfield Professional z produktem Flora Professional Plant. Wyróżnienie w tej kategorii otrzymał produkt Zamiast Kurczaka marki GoPlant.

Plebiscyt na Roślinny Produkt Roku jest świetną okazją, aby przyjrzeć się różnorodności dostępnych na rynku produktów i dań, dedykowanych osobom ograniczającym mięso i nabiał oraz tym na diecie wegańskiej czy wegetariańskiej – mówi Sabina Sosin, koordynatorka kampanii RoślinnieJemy Zarówno rodzime marki, jak i największe korporacje, w tym producenci mięsa, prześcigają się w produkcji coraz lepszych smakowo i jakościowo produktów bezmięsnych, co jest bardzo optymistyczną perspektywą dla wszystkich osób, które chcą jeść bardziej roślinnie. Gratulujemy zwycięzcom i nie możemy się doczekać kolejnych roślinnych innowacji na polskim rynku – dodaje Sosin.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE grudzień 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 29.01.2021
Aktualizacja: 29.01.2021