Leszek Mięczkowski: Wśród gości wzrasta zainteresowanie luksusem

Udostępnij artykuł
Dobry Hotel funkcjonuje w branży turystycznej od wielu lat, ale chyba jeszcze nigdy nie dało się zauważyć tak korzystnych trendów dla jej rozwoju – powiedział w komentarzu do publikacji „Rynek Hotelarski w Polsce RAPORT 2018” Leszek Mięczkowski, prezes zarządu Dobry Hotel.

Stała rozbudowa infrastruktury drogowej i lotniczej w kraju sprawia, że nad Wisłę przybywa coraz więcej turystów. Hotelarstwo znajduje się na fali wznoszącej – od przeszło pięciu lat notuje cykliczny progres, wyrażany m.in. 6-8-procentowym wzrostem bazy noclegowej, tej z kolei przybywa w tempie szybszym niż obiektów handlowych.

W ostatnich miesiącach zauważamy też ciekawe trendy wśród gości, którzy coraz chętniej na miejsce swoich podróży wybierają obiekty o wyższym standardzie. Wzrasta zainteresowanie luksusem, co stanowi frapujący przypadek i będzie wyznaczało kierunek rozwoju dla wielu sieci hoteli takich jak nasza. Do tej pory największą popularnością cieszyły się hotele trzygwiazdkowe, nasze doświadczenia wskazują, że ta tendencja będzie ulegała zmianie.

RYNEK HOTELARSKI W POLSCE RAPORT 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Goście coraz częściej oczekują indywidualnego podejścia i to droga, którą hotelarstwo powinno podążać. Nadchodzące miesiące i lata będą czasem, w którym będziemy dbali o zwiększenie komfortu gości – już na etapie rezerwacji. Kluczem do sukcesu będzie wygoda zabukowania miejsca w obiekcie, szybkość tej akcji. W tym aspekcie widać duże pole do popisu dla branży, która powinna dążyć do dopracowania własnych kanałów rezerwacji i zachęcenia gości korzystnymi warunkami do direct bookingu.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 18.10.2018
Aktualizacja: 18.10.2018