[SPECJALNIE DLA NAS] Focus Hotels aktualnie posiada 16 hoteli, ale jeszcze w tym roku portfolio poszerzy się do 18. Jak powiedział w rozmowie z nami Łukasz Płoszyński, wiceprezes zarządu, plany ekspansji nie są jedynymi, jakie sieć wyznacza sobie na najbliższe miesiące. Wdrażane jest właśnie poszerzenie działalności o dwa nowe modele operacyjne.

Rozwój sieci
Na początek proszę o krótkie podsumowanie portfolio Focus Hotels. Jakie cele rozwojowe wyznaczyliście sobie na ten rok oraz najbliższe lata? W jakich segmentach oraz lokalizacjach planujecie skupić swoje działania i dlaczego właśnie w tych obszarach?
Ten rok jest dla nas wyjątkowo intensywny. Realizujemy trzy istotne inwestycje, z których każda ma dla nas strategiczne znaczenie. W kwietniu otworzyliśmy pierwszy nasz hotel w Krakowie. Od dawna staraliśmy się wejść na ten rynek, który jest jednym z najważniejszych w Polsce pod względem ruchu turystycznego i biznesowego. Focus Hotel Premium Kraków oferuje 75 pokoi i apartamentów oraz przestrzeń konferencyjną o powierzchni 150 mkw. Do dyspozycji gości pozostaje także siłownia, sauna oraz sala zabaw dla dzieci. W obiekcie funkcjonuje również Restauracja 4Seasons, która oferuje możliwość organizacji wesel oraz przyjęć okolicznościowych dla 120 gości.
W czerwcu planujemy otwarcie drugiego obiektu – Focus Hotel Premium we Wrocławiu, w charakterystycznym budynku znanym lokalnie jako „termos”. Co ciekawe, jest to kolejna nasza udana adaptacja budynku biurowego na hotel, a takich projektów mamy w naszym portfolio coraz więcej. We Wrocławiu inwestorem jest duży fundusz inwestycyjny Futureal, z którym podpisaliśmy naszą pierwszą umowę dzierżawy z czynszem denominowanym w euro. Focus Hotel Premium Wrocław zaoferuje 87 pokoi i apartamentów, a wiele z nich zapewni gościom wyjątkowy widok z okien na wrocławską starówkę.
Trzecim projektem jest hotel w Olsztynie – również czterogwiazdkowy Focus Hotel Premium. Budynek był pierwotnie budowany z przeznaczeniem pod funkcję biurową, jednak dzięki adaptacji stworzymy nowoczesny hotel w doskonałej lokalizacji, w samym centrum miasta. Otwarcie planujemy na koniec roku.
Nowe modele biznesowe
Wiem, że planujecie wprowadzenie nowych modeli biznesowych w ramach działalności sieci. Na czym konkretnie będą polegać i z czego wynika decyzja o dywersyfikacji działalności?
Rzeczywiście, obserwując dynamiczne zmiany na rynku hotelarskim, postanowiliśmy poszerzyć naszą działalność o dwa nowe modele operacyjne. Pierwszy model zakłada połączenie dzierżawy z umową franczyzową międzynarodowej marki. Skierowany jest do większych obiektów – minimum 150 pokoi – w najlepszych lokalizacjach w Polsce.
Drugi model to zarządzanie hotelami pod markami międzynarodowymi. Dostrzegamy na polskim rynku dużą przestrzeń dla tego typu działalności z racji niewielkiej liczby profesjonalnych operatorów oferujących zarządzanie na najwyższym poziomie. Dysponujemy rozbudowanymi strukturami: mamy silne działy sprzedaży, marketingu, revenue managementu, optymalizacji kosztów, zakupu oraz gastronomii. Dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić właścicielom hoteli kompleksowe wsparcie operacyjne i znaczącą poprawę wyników finansowych.
Czy będziecie koncentrować się na nowych inwestycjach, czy rozważacie także pozyskiwanie już funkcjonujących hoteli? Jakie kryteria są dla Was najważniejsze przy wyborze projektów?
Interesują nas zarówno nowo powstające obiekty, jak i te, które już funkcjonują na rynku. Jednak preferujemy hotele, które działają już pod markami międzynarodowymi. Adaptacja istniejącego hotelu do wysokich standardów międzynarodowych sieci w ramach silnej marki bywa trudna i kosztowna.
Kluczowe kryteria…Cały wywiad publikujemy w najnowszym wydaniu Świata Hoteli marzec-kwiecień 2025. Kliknij, aby się zapoznać się z pełną treścią.
Rozmawiała: Karolina Stępniak
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione