Małgorzata Górecka, Radisson Hotel Group: cenimy proaktywne podejście do współpracy

Udostępnij artykuł

[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2024] Zależy nam na jak najwyższej jakości usług, ale również otwartej współpracy i komunikacji. Cenimy sobie proaktywne podejście do współpracy, szanujemy dostawców, którzy wychodzą naprzeciw naszym oczekiwaniom, monitorują sytuację na rynku i takich, którzy w porę są w stanie przewidzieć nadchodzące zmiany – Małgorzata Górecka, Regional Procurement Manager, Radisson Hotel Group.

Małgorzata Górecka, Radisson Hotel Group

Czy ubiegłoroczna sytuacja – niełatwa dla branży pod kątem wzrostu kosztów – wpłynęła na weryfikację partnerów? Czy kryteria przy wyborze dostawców uległy zmianie? W jaki sposób?

W zeszłym roku wszyscy musieliśmy mierzyć się z dużym wzrostem kosztów praktycznie we wszystkich kategoriach. Dotyczyło to nie tylko nas jako Radisson Hotel Group, ale także naszych dostawców. Oczywiście rozumiemy, z czego wynikają wzrosty cen i staramy się otwarcie podchodzić do współpracy z naszymi partnerami biznesowymi. Taki stan rzeczy nie jest powodem do kończenia współpracy z nimi. Staramy się otwarcie negocjować warunki handlowe i szukać oszczędności poprzez niestandardowe rozwiązania.

Kryteria wyboru nowych dostawców zawsze dobierane są w zależności od kategorii zakupowej i zapotrzebowania. Cena zawsze stanowi dużą część ewaluacji dostawców, jednak zwracamy uwagę na szereg innych elementów. Bierzemy pod uwagę działania CSR, etykę pracy, doświadczenie w branży oraz dotychczasowe opinie o współpracy. Do każdego przetargu podchodzimy indywidualnie, co pozwala nam z dużą świadomością dobierać partnerów biznesowych. Bardzo dokładnie weryfikujemy otrzymywane oferty oraz na bieżąco monitorujemy status współpracy. Celem uzyskania jak najlepszych efektów dla całej grupy konsolidujemy wolumeny zamówień i negocjujemy warunki handlowe dla całego regionu. Dzięki takiemu podejściu w momencie nagłych lub długotrwałych wzrostów cen wiemy, że możemy liczyć na pomoc i otwartą komunikację z dostawcami. Wspólnie staramy się wypracowywać rozwiązania, które będą korzystne dla obydwu stron i jednocześnie pozwolą, jak najbardziej rekompensować wzrosty cen.

Rozwój rynku

Jak wg Pani będzie rozwijał się rynek dostawców dla HoReCa w tym roku? Czego się spodziewacie?

Rozwój dostawców dla rynku HoReCa w dużej mierze zależeć będzie od poziomu cen i inflacji. Po ciężkim ubiegłym roku trudno przewidzieć trendy na rynku. Jeśli nie zaskoczą nas nagłe wzrosty cen, to rynek dostawców powinien ustabilizować się, a współpraca pomiędzy firmami jeszcze bardziej umocnić. Jeśli jednak ceny będą gwałtownie rosnąć lub nastąpią nieprzewidziane wydarzenia geopolityczne na pewno wspólnie będziemy musieli szukać dalszych rozwiązań na optymalizację kosztów. Obecnie na rynku HoReCa mamy bardzo duży wybór dostawców we wszystkich kategoriach, jednak przy kolejnych wzrostach cen może okazać się, że…Cały wywiad publikujemy w Rynek Dostawców HoReCa – RAPORT 2024. Kliknij, aby zapoznać się z pełną treścią…

rynek dostawców horeca - raport 2024

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Horecanet

Autor: Horecanet
Opublikowano: 27.03.2024
Aktualizacja: 27.03.2024