Małgorzata Grycan: Jesteśmy pełni nadziei

Udostępnij artykuł

[TYLKO U NAS] Weszliśmy w nowy, inny niż w ostatnich dwóch latach sezon z nową energią i pomysłami. Staraliśmy się dobrze wykorzystać czas pandemii i związanych z nią ograniczeń, aby rozwijać naszą ofertę – mówi w rozmowie z nami Małgorzata Grycan, współwłaścicielka marki Grycan – Lody od Pokoleń.

Małgorzata Grycan

Jak może Pani podsumować ubiegły rok w kontekście prowadzenia działalność w czasie trwającej pandemii?

Rok 2021 przyniósł wiele wyzwań, zwłaszcza dla naszej sieci lodziarnio-kawiarni, która już drugi rok działała w ograniczonym zakresie, w atmosferze ciągłej niepewności. Do tego doszły podwyżki cen podstawowych surowców, problemy z łańcuchami dostaw i rosnące koszty produkcji. To wszystko sprawiło, że miniony rok był trudny. Na szczęście, patrząc z perspektywy całego naszego biznesu siła marki, którą budujemy już od kilkunastu lat, bezkompromisowe podejście do jakości, zaufanie, którym darzą nas goście, ale także ogromne zaangażowanie naszych pracowników i ich ciężka praca pozwoliły nam przetrwać ten trudny czas. Dziś goście powoli do nas wracają, a my cieszymy się, że serce naszego biznesu, bo tak mówimy o naszej sieci, ponownie mocniej zabiło.

Jakie są przewidywania odnośnie wyników sprzedaży na ten rok?

Jesteśmy pełni nadziei. Wchodzimy w nowy, inny niż w ostatnich dwóch latach sezon z nową energią i pomysłami. Staraliśmy się dobrze wykorzystać czas pandemii i związanych z nią ograniczeń, aby rozwijać naszą ofertę. Wprowadziliśmy do menu lodziarnio-kawiarni nowości, także te na wynos, które spotkały się z gorącym przyjęciem przez naszych gości. Równocześnie widzimy, jak ważne dla nich jest to zaufanie i pewność, że u nas zawsze otrzymają najwyższej jakości lody, ciastka, desery i obsługę na wysokim poziomie. Wierzymy, że zapewniając gościom to, co lubią najbardziej i zaskakując ich nowymi pomysłami wrócimy na dobre tory.

Małgorzata Grycan o gościach

W jaki sposób pandemia wpłynęła na zachowania i oczekiwania gości?

Czas pandemii był poważną próbą naszych lokali, które znajdują się w centrach handlowych. Klienci mogli kupować nasze produkty, ale nie mogli ich spożywać w galeriach, do tego oczywiście obowiązkowe maseczki – to było zniechęcające. Odczuliśmy i nadal odczuwamy zmniejszenie ruchu w galeriach.
Natomiast jeśli chodzi o preferencje gości odnośnie produktów, obserwujemy, że wysoka jakość, doskonały smak i zaufanie do marki mają coraz większe znaczenie. Przewidujemy, że z uwagi
na czynniki ekonomiczne wybory konsumenckie będą dokonywane z jeszcze większą rozwagą, a goście będą sięgali głównie po sprawdzone produkty marek, które znają od lat.

Jak prezentuje się aktualna strategia Grycan?

Stałym elementem naszej strategii jest jakość, jakość i jeszcze raz jakość i to jest niezmienne. Co więcej, przynosi oczekiwane efekty. Tu na pewno nie należy spodziewać się zmian. Jednak nie spoczywamy na laurach. Wiemy, że goście oczekują także czegoś nowego, zaskakującego. Dlatego na nadchodzący sezon przygotowaliśmy zarówno nowości produktowe, jak i akcje specjalne angażujące gości lodziarnio-kawiarni. Będziemy starali się w tym sezonie w jeszcze większym zakresie postawić na akcje
promocyjne i po pandemicznej przerwie, szerzej działać w lodziarnio-kawiarniach.

Rozwój i działania marketingowe

Jak wyglądają plany rozwoju sieci? Kiedy i gdzie powstaną nowe lokale?

Na bieżąco obserwujemy i analizujemy sytuację w poszczególnych lodziarniach oraz lokalizacjach i na jej podstawie decydujemy o dalszych działaniach oraz planach rozwoju sieci.

Jakie akcje marketingowe planuje Grycan w tym roku?

W tym roku zaplanowaliśmy szereg atrakcji dla wielbicieli naszych lodów. Planujemy wiele aktywności w lodziarnio-kawiarniach, nowe smaki i aktywacje dla konsumentów. W tej chwili w punktach naszej sieci jest już dostępny nowy, orzeźwiający smak – pierwszy na rynku lodów familijnych sorbet z trzech owoców. Łączy w sobie dojrzałą, słodką truskawkę z egzotycznymi nutami banana i soczystej pomarańczy. Sorbet ma intensywnie owocowy smak. Wszystkie trzy owoce są wyczuwalne, a ich kompozycja jest doskonale wyważona – słodka i orzeźwiająca równocześnie. Sorbet jest wegański i bezglutenowy, dostępny w lodziarnio-kawiarniach w sprzedaży na kulki oraz w opakowaniu o pojemności 500 ml. Dodatkowo, w tym roku będziemy intensywnie działać w zakresie komunikacji naszej…Pełną treść publikujemy w najnowszym wydaniu Sweets & Coffee. Kliknij, aby dokończyć lekturę.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 30.06.2022
Aktualizacja: 30.06.2022