Małgorzata Kalinowska-Klimek z Accor o sytuacji na rynku i trendach

Udostępnij artykuł

[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2024] Jako jeden z liderów branży hotelarskiej i wiodąca grupa hotelowa na całym świecie w ostatnich miesiącach widzimy duży wzrost segmentu premium i lifestyle oraz systematycznie rosnące zainteresowanie inwestorów tymi produktami – podkreśla w specjalnym komentarzu do Rynek Hotelarski w Polsce – RAPORT 2024 Małgorzata Kalinowska-Klimek, VP Franchise Operation Poland & Eastern Europe Accor.

Małgorzata Kalinowska-Klimek z Accor

Marki takie jak Movenpick, Swissotel czy Pullman zaczynają być w centrum zainteresowania naszych partnerów. W przypadku marki Mövenpick potwierdzają to sukcesy niedawno otwartych hoteli w Serbii, Estonii czy na Węgrzech. Dlatego tym bardziej cieszy nas dołączenie do globalnego portfolio ponad 120 hoteli w 35 krajach pierwszej destynacji w Polsce. W najbliższych latach planujemy także premierę marki m.in. na rynku czeskim, również w doskonałej górskiej lokalizacji. Polska ma nadal ogromny potencjał. Są główne miasta dla hotelarzy, jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, ale pojawia się dużo nowych miejscowości z możliwościami np. w rejonach górskich. Zaś w Europie Środkowo-Wschodniej jest jeszcze wiele krajów, które są nieodkryte, które dopiero się rozwijają np. Rumunia, Albania, Czarnogóra. Będziemy chcieli tam również rozwijać swoje portfolio.

Niezmiennie od kilku lat widzimy zmianę zachowań zakupowych naszych gości. Dzisiaj gość hotelu oczekuje nie tylko tego, że prześpi się w ładnym pokoju, ale przede wszystkim doświadczeń, które będzie mógł zabrać ze sobą do domu i podzielić się nimi z bliskimi. Ponadto, rośnie zainteresowanie bleisure, czyli wyjazdami biznesowymi przedłużonymi o pobyt turystyczny. Goście biznesowi przedłużają sobie pobyty, aby dodatkowe kilka dni przeznaczyć na turystykę wypoczynkową, relaks czy zwiedzanie miasta. Poza tym zauważyliśmy, że goście powracają do rezerwowania terminów z większym wyprzedzeniem, od 17 do 28 dni, a w przypadku hoteli resortowych 90 dni. W latach 2021-2022 aż 70 proc. rezerwacji było dokonywanych na tydzień przed przyjazdem, co sprawiało…Cały komentarz publikujemy w Rynek Hotelarski w Polsce – RAPORT 2024. Kliknij, aby zapoznać się z pełną treścią…

Rynek Hotelarski w Polsce – RAPORT 2024

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 12.09.2024
Aktualizacja: 12.09.2024