Marcin Sadło ze Zdrojowej Hotels o współpracy z dostawcami

Udostępnij artykuł

[SPECJALNIE DLA NAS] Obecna współpraca Zdrojowa Hotels z dostawcami dla branży HoReCa układa się naprawdę dobrze. Trudny czas, jaki mamy za sobą, umocnił nasze wzajemne relacje. Wiemy dziś, że możemy liczyć na wsparcie oraz elastyczność ze strony naszych partnerów – mówi Marcin Sadło, członek zarządu ds. kontrolingu Zdrojowa Hotels w komentarzu przygotowanym na potrzeby publikacji Rynek Dostawców HoReCa – RAPORT 2022.

marcin Sadło Zdrojowa Hotels

W 2020 roku pandemia zaskoczyła zarówno odbiorców, jak i dostawców. Potrzebowaliśmy wsparcia w zakresie ułożenia harmonogramu spłaty zobowiązań. Mogliśmy wtedy liczyć na wyrozumiałość oraz otwartość ze strony naszych kontrahentów. W minionym 2021 roku było jednak inaczej. Musieliśmy przystosować się do panujących obostrzeń i wspólnie nauczyć się funkcjonować w pandemicznej rzeczywistości. Razem z kontrahentami koncentrowaliśmy się więc na poprawie naszej sprawności operacyjnej w zakresie oszczędności, ale też cross- i up-sellingu. Szukaliśmy nowych rozwiązań, na przykład w zakresie gospodarowania artykułami spożywczymi i chemicznymi. Wprowadzaliśmy nowe trendy, aby odpowiedzieć na oczekiwania naszych gości. Kładliśmy mocne akcenty na wspólne szkolenia pracowników.

Co więcej, ubiegłoroczna sytuacja udowodniła nam, że nasi partnerzy to solidne firmy o mocnych fundamentach. W czasie pandemii niejedna firma doświadczyła trudności z uwagi na problemy swoich partnerów biznesowych. Zdrojowa przeszła jednak przez cały ten okres bezproblemowo, także dzięki kontrahentom, którzy stanęli na wysokości zadania.

Marcin Sadło o weryfikacji partnerów

Wiemy dziś zatem, że weryfikacja partnerów, która w naszej sieci odbywała się przez lata, była przeprowadzana naprawdę rzetelnie. Dlatego sytuacja na rynku nie spowodowała zmiany kryteriów doboru partnerów biznesowych. Oczywiście w 2021 roku pojawiły się nowe firmy, które rozpoczęły z nami współpracę. To jednak proces naturalny, niezależny od pandemii i rynkowych zawirowań.
W 2022 rok spoglądamy z umiarkowanym optymizmem. Coraz więcej znaków pozwala mieć nadzieję, że będzie to rok, w którym najprawdopodobniej zakończy się pandemia. Jednak z drugiej strony na horyzoncie pojawiły się poważne zagrożenia: galopująca inflacja oraz znaczny wzrost cen energii. To bardzo niebezpieczne zjawiska, które z pewnością znajdą swoje odzwierciedlenie w cenach zakupu i sprzedaży. Musimy też pamiętać o trudnej sytuacji na rynku pracowniczym.

Dla całego rynku HoReCa będzie to trudny rok spod znaku mocnej konkurencji…Pełną treść komentarza publikujemy w Rynku Dostawców HoReCa – RAPORT 2022.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Opublikowano: 22.03.2022
Aktualizacja: 22.03.2022