Martyna Wtykło, Louvre Hotels Group: Mogliśmy liczyć na dostawców

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2021] Pierwszy i drugi lockdown nie wpłynął znacząco na dotychczasową weryfikację naszych partnerów biznesowych. Jednak pewne punkty, które od zawsze miały miejsce w naszej firmie, teraz sprawdzane są z większą dokładnością i uważnością – mówi w specjalnym komentarzu do naszego Rynek Dostawców HoReCa w Polsce – RAPORT 2021 Martyna Wtykło, Purchasing Manager Poland & Germany Louvre Hotels Group.
Jak wygląda obecna współpraca firmy Louvre Hotels Group z dostawcami dla branży HoReCa? Czy możecie liczyć na ich wsparcie, elastyczność we współpracy?

Aktualnie współpraca grupy Louvre Hotels z dostawcami z branży HoReCa uzależniona jest bezpośrednio od ograniczeń narzuconych przez rząd na branżę hotelarską, a także od sytuacji w kraju i na świecie. W 2020 r. podczas pierwszego i drugiego lockdownu, postawiliśmy na przegląd centralnych kontraktów Renegocjację ich warunków, terminów płatności oraz negocjację upustów celem ograniczenia strat. Nie zawsze spotkaliśmy się z pozytywnym odbiorem proponowanych przez nas warunków współpracy. Jednak na dostawców, z którymi pracujemy od lat, z którymi udało nam się dotychczas zbudować biznesowe relacje i zaufanie, zdecydowanie mogliśmy liczyć. Rozmowy te nastawione były na możliwie, jak najdłuższe utrzymanie współpracy między stronami.

Myślę, że nam się to w zeszłym roku udało. Dzięki wypracowanym kompromisom (przykładowo zamiana ryczałtu na roboczogodzinę), niewiele umów z kontrahentami zostało przez nas wypowiedzianych. Rok 2021 rozpoczął się jednak od decyzji rządu o zamknięciu hoteli. Decyzja została wprowadzona w życie 28 grudnia 2020. Niestety automatycznie ograniczyło to lub zniwelowało do zera naszą współpracę z dostawcami z grupy kosztów zmiennych, uzależnionych od obłożenia w hotelu (usługi sprzątania, pralnie, produkty spożywcze itd.). Duży udział kosztów w hotelu to niestety także koszty mieszane i stałe (energia, utrzymanie techniczne budynku, koncesje, licencje, media abonamentowe, podatek od nieruchomości itd.). Tutaj, nie ukrywam, że oczekiwalibyśmy większego wsparcia branży od urzędów gminy czy instytucji, którym należą się opłaty niezależnie od tego czy hotele są otwarte, czy czasowo zamknięte z powodu rozporządzenia. Sytuacja w branży hotelarskiej jest bardzo trudna.

Czy ubiegłoroczna sytuacja – pierwszy i drugi lockdown, kryzys – wpłynęła na weryfikację partnerów? Czy kryteria przy wyborze dostawców uległy zmianie? W jaki sposób?

Pierwszy i drugi lockdown nie wpłynął znacząco na dotychczasową weryfikację naszych partnerów biznesowych. Jednak pewne punkty, które od zawsze miały miejsce w naszej firmie, teraz sprawdzane są z większą dokładnością i uważnością. Każdy nowy dostawca otrzymuje specjalny kwestionariusz do wypełnienia w celu sprawdzenia firmy w bazie danych i potwierdzenia jej wiarygodności. Robimy tak my, ale z drugiej strony to samo robią dostawcy udzielający nam kredytu kupieckiego. Dodatkowym punktem weryfikacji partnerów są kwestie sanitarne. Wymagamy od naszych kontrahentów przestrzegania nowych procedur wdrożonych przez sieć między innymi…

CAŁY WYWIAD W PRZYGOTOWANYM PRZEZ NAS SPECJALNYM DOROCZNYM RAPORCIE – ZACHĘCAMY DO LEKTURY!
RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2021
> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Rynek-Dostawcow-HoReCa-RAPORT-2021.png

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 15.03.2021
Aktualizacja: 15.03.2021