Mateusz Cacek poinformował o uruchomieniu diety pudełkowej Sphinx Box

Udostępnij artykuł

Sfinks Polska rozszerza swoją ofertę i wchodzi na rynek cateringu dietetycznego. Sphinx Box to dieta pudełkowa, która łączy zbilansowane posiłki ze smakiem znanym z restauracji Sphinx®.

Nowa usługa ma na celu odpowiedzieć na rosnące zainteresowanie zdrowym stylem życia i zbilansowanym odżywianiem. Catering dietetyczny od Sfinksa to kolejny krok w stronę budowania kompleksowej oferty gastronomicznej. Dietę Sphinx Box możesz zamówić do ponad 4 tys. miejscowości w Polsce. Sphinx Boxa tworzy doświadczony w cateringach pudełkowych zespół ludzi stojących za znaną od 12 lat marką Dietific. Restauracje Sphinx® są zaangażowane w sprzedaż, kontrolę jakości i zapewniają niektóre składniki znane z menu restauracji jak np. shoarma delikatna i klasyczna, falafel czy kofta.

Sphinx Box to nowy catering, nad którym pracowaliśmy od dłuższego czasu. Chcieliśmy połączyć codzienne, zbilansowane jedzenie z tym, co tygrysy lubią najbardziej – dlatego w pudełkach znajdziecie nie tylko klasyczne dania dietetyczne i domowe obiady, ale też dania inspirowane restauracyjnym menu Sphinxa – poinformował Mateusz Cacek, wiceprezes zarządu Sfinks Polska.

Rynek Dostawców HoReCa – RAPORT 2025
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

rynek dostawców horeca 2025

Wyniki jednostkowe Sfinksa

Spółka zarządzająca sieciami Sphinx, The Burgers czy Piwiarnia, według wstępnych danych jednostkowych, w 2024 roku wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 74,3 mln zł, zysk brutto na sprzedaży o wartości 24,8 mln zł oraz zysk z działalności operacyjnej  w kwocie 6,2 mln zł. Jednocześnie spółka zanotowała wynik netto o wartości -5,7 mln zł.

Rok 2024 był kolejnym okresem wzrostu sprzedaży gastronomicznej w naszych sieciach. Restauracje działające pod naszymi szyldami, i to nie uwzględniając sieci Piwiarnia, wypracowały bowiem łącznie aż 206,8 mln zł przychodów, czyli o 8,8% więcej niż rok wcześniej. W związku z tym, że zgodnie z założeniami strategii konsekwentnie dokonujemy przekształceń restauracji własnych we franczyzowe, przychody ze sprzedaży gastronomicznej takich restauracji przestają być notowane w przychodach spółki, a są uwzględniane wyłącznie w sprzedaży gastronomicznej sieci. Po przekształceniu bowiem w poczet przychodów spółki zaliczane są tylko opłaty z tytułu umowy franczyzowej. W uproszczeniu można stwierdzić, że przestajemy księgować całą sprzedaż usług gastronomicznych, a księgujemy marżę z tych usług w części nam przypadającej – wyjaśnia Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

NEWSLETTER-HORECANET-ZAPISZ-SIE

Źródło: LinkedIn

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.