Mateusz Gessler otworzył piątą restaurację. Pierwszą poza Warszawą

Udostępnij artykuł

16 czerwca znany kucharz i restaurator Mateusz Gessler zaprosił pierwszych gości do swojej kolejnej restauracji. Tym razem w Szklarskiej Porębie. Bergo by Mateusz Gessler znajduje się w nowo otwartym Hotelu Mercure.

mateusz gessler bergo

Bergo by Mateusz Gessler w malowniczo położonym Mercure Hotel Szklarska Poręba to miejsce, w którym podejmiemy się ambitnego wyzwania – reDefinicji lokalnej kuchni z regionu południowej Polski. Opowiemy Wam nowe historie o dawnych, czasem zapomnianych smakach. Zapraszam Was serdecznie, do zobaczenia w Szklarskiej Porębie – napisał restaurator na swoich social mediach.

Bergo by Mateusz Gessler łączy smaki staropolskie, a także regionalnej kuchni z Dolnego Śląska i Karkonoszy z nowoczesnymi trendami sztuki kulinarnej. Menu restauracji dopasowane jest do pór roku, zmieniając się zależnie od otoczenia i bazuje na produktach lokalnych kuchni kresowej, a także śląskiej. Obok autorskiej kombinacji dań, goście każdego dnia mogą liczyć na świeże pieczywo wypiekane na miejscu, w hotelu Mercure.

To kolejna restauracja Mateusza Gesslera. Pozostałe cztery działają w stolicy. Dwie – Ćma i Warszawski Sen – zlokalizowane są w Hali Koszyki. Pozostałe to Warszawa Wschodnia, znajdująca się na warszawskiej Pradze oraz niedawno otwarta w Elektrowni Powiśle restauracja Dock19.

Mateusz Gessler – biografia

Mateusz Gessler uważa, że bycie restauratorem i kucharzem to najlepszy, choć zarazem najtrudniejszy zawód świata i nie chce robić niczego innego, ponieważ właśnie ta praca daje mu wiele radości, a w życiu to jest najważniejsze.

Nie jest typem domatora. Dużo podróżował i mieszkał w wielu miejscach na świecie – we Francji, Kanadzie, Szwajcarii wszędzie czując się dobrze. Uwielbia słuchać ludzi, uczyć się nowych rzeczy i żyć aktywnie, ciągle odkrywając coś nowego, bo świat jest dla niego szalenie interesujący. Świetnie sprawdza się w roli prowadzącego warsztaty czy pokazy kulinarne. Autor książek kucharskich “Moja Kuchnia Polska” oraz “Smaki dzieciństwa”.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 22.06.2022
Aktualizacja: 23.06.2022