McDonald’s: nowa odsłona kampanii

Udostępnij artykuł

McDonald’s deklaruje, że podczas poprzednich edycji promocji, sprzedaż gwałtownie wzrosła i na podobne efekty korporacja liczy także tym razem. Celem kampanii ma być przybliżenie hasła i brandu McDonald’s klientom. Ze względu na konkurencję, firma nie chce zdradzać szczegółów. Obecnie toczone są prace związane z zaplanowaniem strategii i unifikacją kampanii w około 100 państwach na całym świecie.

I’m lovin’ it to międzynarodowe hasło reklamowe korporacji McDonald’s kierowane jest głównie do osób w wieku 15-24 lata. Hasło zostało stworzone przez filię McDonald’s w niemieckim Unterhaching. I’m lovin’ it była pierwszą globalną kampanią reklamową – rozpoczęła się we wrześniu 2003 roku w Niemczech pod hasłem "Ich liebe es". Angielski początek kampanii z muzyką autorstwa Justina Timberlake’a przypadł na przełom września i października 2003 r.

McDonald’s zarobił w I kwartale 2010 roku 1,09 mld dol. Zysk w skali roku nie zmienił się znacząco, w I kwartale 2009 roku wyniósł 979,5 mln. Najważniejszą informacją dla koncernu jest wzrost przychodów o 10 proc. w skali roku do poziomu 5,61 mld dol. W I kwartale 2010 r. globalna sprzedaż McDonald’s wzrosła o 4,2 proc. – największe wzrosty sieć zanotowała w Europie (4,2 proc.), a także na Bliskim Wschodzie i w Afryce (wzrost o 5,7 proc.).

McDonald’s Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie działa w Polsce 237 restauracji McDonald’s, które zatrudniają ponad 13 500 osób. 98 z nich to obiekty prowadzone przez 47 licencjobiorców.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 27.04.2010
Aktualizacja: 27.04.2010