Do ośmiu europejskich krajów, w których obecna jest marka L’Osteria dołączyła właśnie Polska. Warszawska L’Osteria zadebiutowała 28 września w Centrum Praskim Koneser. Sieć przewiduje dynamiczny rozwój na polskim rynku i planuje otworzyć dziesięć lokali w ciągu pięciu najbliższych lat.
L’Osteria to niemal 160 restauracji w ośmiu krajach – Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Anglii, Czechach, Holandii, Francji i Luksemburgu. Lokale zatrudniają łącznie około 6500 pracowników.
W Niemczech, gdzie działają już 132 restauracje, w 2022 roku L’Osteria zajęła szóste miejsce wśród stu największych firm rynku restauracyjnego, w rankingu przygotowywanym na Międzynarodowe Forum Gastronomiczne w Hamburgu. W minionym roku firma osiągnęła przychód w wysokości 320,9 milionów euro. Obecnie L’Osteria ma 33 franczyzobiorców i partnerów w siedmiu krajach. W marcu bieżącego roku marka trafiła do portfela funduszu McWin, prywatnej firmy inwestycyjnej specjalizującej się w usługach gastronomicznych i technologii żywności. Równocześnie Założyciele L’Osteria, Klaus Rader i Friedemann Findeis, pozostają znaczącymi akcjonariuszami mniejszościowymi firmy. W roku 2023 L’Osteria planuje poszerzyć swoją działalność o kolejne 22 restauracje.
L’Osteria na polskim rynku
W grudniu 2022 roku FR L’Osteria SE podpisała umowę joint venture z Adamem Mularukiem (Atena Capital) na wprowadzenie i zarządzanie marką L’Osteria na polskim rynku.
Jest mi niezmiernie miło ogłosić wejście L’Osteria do Polski. Cieszymy się, że wspólnie z Adamem Mularukiem, który od razu dostrzegł potencjał marki, możemy wkroczyć na kolejny rynek. Adam idealnie pasuje także do La Famiglia – jak określamy zespół L’Osterii – zarówno swoją osobowością, jak i wartościami, którymi kieruje się w biznesie. Jesteśmy głęboko przekonani, że znaleźliśmy doskonałego partnera i fantastycznego ambasadora naszej marki – wyjaśnia Mirko Silz, dyrektor generalny FR L’Osteria SE.
Adam Mularuk, reprezentujący fundusz Arena Capital, ma wieloletnie doświadczenie w branży gastronomicznej. Jako Chief Franchised Brands Office w AmRest, pracował dla takich marek jak: KFC, Burger King, Pizza Hut i Starbucks, gdzie odpowiadał za 12 rynków, 1 800 restauracji i ponad 18 000 pracowników. W Starbucks odegrał ważną rolę w rozwoju firmy – za jego kadencji liczba kawiarni wzrosła z 70 do 400 w ośmiu krajach. Pracował również dla IKEA jako Country Sales Director Polska i Store Director odpowiadając za lokalizacje w Madrycie, Barcelonie, Jankach, Warszawie. Był również Food Service Directorem.
L’Osteria zakłada dynamiczny rozwój na polskim rynku. W planach jest otwarcie dziesięciu lokali w ciągu najbliższych pięciu lat.
Z dużym optymizmem patrzę w przyszłość i na rozwój gastronomii w Polsce. L’Osteria jest marką o dużym potencjale, oferującą niesamowite dania i produkty kuchni włoskiej w przystępnych cenach. Naszym wyróżnikiem jest nie tylko jedzenie. Chcemy, aby każda wizyta w restauracji była dla naszych gości fantastycznym przeżyciem, niczym wakacje we Włoszech, dlatego dbamy o najdrobniejszy szczegół. Wierzę w ten koncept i jego sukces na polskim rynku – mówi partner joint venture Adam Mularuk.
Pierwsza restauracja pod szyldem L’Osterii w Polsce
Warszawska L’Osteria oferuje ponad sto siedemdziesiąt miejsc siedzących wewnątrz lokalu, a w sezonie letnim także dodatkowe sto miejsc w ogródku. Goście mogą na własne oczy zobaczyć, jak pizzaiolos i kucharze przygotowują wszystkie dania. W menu nie brakuje oczywiście przystawek, makaronu z własnej fabryki oraz baru wypełnionego najlepszymi włoskimi alkoholami, a także świeżo mielonej, unikalnej mieszanki kawy L’Osteria.
Wszystko to składa się na pełną ciepła i pozytywnej energii atmosferę w naszych restauracjach – miejscach idealnych do spędzania wyjątkowego czasu z rodziną i przyjaciółmi – dodaje Adam Mularuk.
RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE – RAPORT 2023
>> kliknij, aby zapoznać się z ubiegłorocznym wydaniem <<
Źródło: L’Osteria
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.