[SPECJALNIE DLA NAS] Ostatnie miesiące były wyjątkowe nie tylko dla biznesu, ale także dla całych społeczeństw. Uważam, że większość z nas dzieli ten czas na: przed, w trakcie i po pandemii. Dla spółki AmRest rok 2019 był czasem dynamicznego wzrostu, otworzyliśmy 264 restauracje, a sprzedaż porównywalna w naszych restauracjach wzrosła o 4,4 proc. W drugiej połowie zeszłego roku w naszej firmie pojawiło się wiele inicjatyw, które wyszły naprzeciw trendom sektora gastronomicznego – pisze w komentarzu do naszego specjalnego wydania „Rynek Gastronomiczny w Polsce – Raport 2020” Adam Mularuk, prezydent odpowiedzialny za marki franczyzowe: KFC, Pizza Hut, Burger King I Starbucks zarządzane przez AmRest.
Jedną z nich była odpowiedź na rosnące zainteresowanie bezmięsnymi opcjami w menu. W restauracjach Burger King pojawił się Rebel Whopper – pierwszy w menu tej sieci burger bez wołowiny, za to z roślinnym patty. Pizza Hut oferowała swoim gościom MEATamorfozę, pizzę z rośliną alternatywą mięsa. Jako firma z branży restauracyjnej czujemy się odpowiedzialni za naszą żywność oraz środowisko naturalne, dlatego od 2017 roku prowadzimy działania zapobiegające marnowaniu żywności na dużą skalę, m.in. pionierski program Harvest w KFC i Pizza Hut, polegający na dzieleniu się nadwyżkami produktów z najbardziej potrzebującymi. Z kolei nasze marki Starbucks i Pizza Hut dołączyły w październiku 2019 r. do programu To Good To Go, który również walczy z marnowaniem jedzenia. Pandemia koronawirusa stała się ogromnym wyzwaniem, które w większości krajów znacznie ograniczyło działalność lokali gastronomicznych. Jako spółka mieliśmy styczność z epidemią już w styczniu br., w Chinach, dlatego też byliśmy przygotowani na wystąpienie podobnej sytuacji w Europie. Bezwzględnie naszym nadrzędnym priorytetem stało zapewnienie bezpieczeństwa pracowników oraz gości w nowym reżimie sanitarnym. W pierwszej fazie ograniczeń, nasze marki (w Polsce: KFC, Pizza Hut, Burger King) skoncentrowały się na komunikacji bezpiecznej i niezawodnej usługi dostawy, zachęcając jednocześnie do pozostania w domach. W ramach tych działań Pizza Hut zmodyfikowała swoje logo dodając do niego hasztag #StaySafe w celu zwrócenia uwagi na bezpieczeństwo oraz pomoc innym w czasie epidemii koronawirusa. Poza tym, wprowadziliśmy opcję bezkontaktowego odbioru zamówienia, zachęcając jednocześnie do płatności online.
RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE RAPORT 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
W tym trudnym dla wszystkich czasie, zaangażowaliśmy się także w akcje wspierające najbardziej potrzebujących. Od początku marca dostarczaliśmy darmowe posiłki dla szpitali i dla służb medycznych w kilkudziesięciu miastach w Polsce.. Dodatkowo, nawiązaliśmy partnerstwo strategiczne z ogólnopolską inicjatywą obywatelską #WzywamyPosiłki, które pozwoliło nam na dotarcie do nowych placówek, a tym samym na zwiększenie skali pomocy. W ramach tych działań, przekazaliśmy służbom medycznym ponad 40 tys. posiłków i paczkowaną kawę od Starbucks przeliczoną na 24 tys. filiżanek napoju. Cieszy nas fakt, że tak dużo lokali gastronomicznych wzięło udział w aktywnościach, które miały na celu pomóc lokalnym społecznościom.
Z biznesowego punktu widzenia, dzięki wcześniejszemu skupieniu się na naszych strategicznych filarach rozwoju czyli dostawie i cyfryzacji, od pierwszych dni wprowadzenia ograniczeń mogliśmy prowadzić działalność przenosząc cześć sprzedaży z restauracji do kanału online, który mamy bardzo dobrze rozwinięty i przygotowany na dużą liczbę zamówień
Obecnie w skali globalnej czynne jest już 94 proc. biznesu AmRest. W Polsce nasze restauracje są otwarte od 18 maja i działają we wszystkich dostępnych kanałach sprzedaży – na miejscu, na wynos, w dostawie oraz drive-thru. Wierzymy, że najtrudniejszy okres jest już za nami, co obserwujemy po rosnącej liczbie gości w lokalach, a to z kolei przekłada się na wzrost sprzedaży. Uważam, że to co w dużym stopniu napędza i będzie napędzać branżę gastronomiczną to rozwój platform cyfrowych, a także nowe kanały sprzedaży związane z tym obszarem. Na pewno jest miejsce na innowacyjne metody zamawiania posiłków np.: bezkontaktowy odbiór pizzy wprost do samochodu, który testowany jest aktualnie przez Pizza Hut. Marki we współpracy z agregatorami będą także pracowały nad skróceniem czasu dostawy posiłku do domu czy biura. Kolejnym trendem w rozwoju gastronomii może stać się rosnąca liczba biznesów franczyzowych. Wielu inwestorów będzie poszukiwało sprawdzonych i niezawodnych partnerów, gwarantujących szerokie wsparcie w zakresie wskazania i oceny potencjału lokalizacji, procesu projektowania, budowy i otwarcia restauracji wraz ze szkoleniem i rozwojem załogi, a także dzieleniem się know how na każdym etapie funkcjonowania punktu. Dla AmRest franczyza jest obecnie jednym z kluczowych filarów strategicznych, który pozwala nam optymistycznie myśleć o przyszłości mimo niepewności związanej z pandemią i jej skutkami.
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.