Niecały rok po wprowadzeniu na rynek marki Shell Café – konceptu kawiarniano-gastronomicznego – firma rozszerza swoją działalność. Shell otworzył pierwszą w Europie działającą niezależnie od stacji benzynowej kawiarnię w standardzie premium. Od połowy lipca 2022 r. w lokalu przy ulicy Karolkowej w Warszawie można wypić „małą czarną”. Ponadto skosztować słodkich i słonych przekąsek. Także zjeść świeżo przygotowane śniadania i lunche. Elementem łączącym kawiarnię ze stacjami paliw będzie możliwość zbierania punktów Shell ClubSmart.
Kawiarnia Shell Café
To pierwsza tego typu kawiarnia Shell w Polsce, a także w Europie. Serwuje mieszanki średnio oraz intensywnie palonej kawy znane już ze stacji paliw. Na miejscu klienci mogą również skorzystać z gamy produktów gastronomicznych. Znajdują się w niej smaki z całego świata m.in. kuchni francuskiej, angielskiej i bałkańskiej. Ze świeżych lokalnych produktów poza przekąskami do kawy w ofercie znajdują się m.in. shaksuka, kremy warzywne, pasty, quiche, bowle i sałatki. W okresie letnim w ofercie kawiarni będą się znajdować odpowiednio dopasowane do gustu klientów napoje mrożone, a w zimowym rozgrzewające. Oprócz klasycznych napojów w menu są obecne także m.in. tonic espresso oraz matcha. +
Rozszerzamy naszą działalność w segmencie detalicznym o nowe rozwiązanie, jakim jest kawiarnia premium bez stacji paliwowej. Działanie wpisuje się w naszą strategię osiągnięcia 50 proc. marży z produktów i usług pozapaliwowych do 2025 r. Jest to też naturalny rozwój marki, która została bardzo dobrze przyjęta na polskim rynku – mówi Monika Kielak-Łokietek, dyrektorka sieci stacji paliw i rozwoju mobilności, członkini zarządu Shell Polska.
Nasze wyjątkowe autorskie mieszanki kawy, które opracowaliśmy, a także wybitnie przeszkolony zespół baristów, stały inspiracją do stworzenia wyjątkowego konceptu kawiarni premium Shell Café. Funkcjonuje jako miejsce spotkań w centrum Warszawy. Jako pierwsi w Europie wyznaczamy nowe trendy odpowiadając na potrzeby naszych klientów. Shell Café nie jest dodatkiem do stacji benzynowej, jest marką samą w sobie, która łączy ludzi
– mówi Mikołaj Pawlak, starszy partner kategorii Shell Café w Shell Polska, który jest autorem konceptu oraz odpowiada za jego realizację.
Menu konceptu
Zarówno w nowo otwartej Shell Café w centrum Warszawy, jak i we wszystkich kawiarniach w ramach sieci stacji paliw, klienci znajdą dwie autorskie mieszanki kawy palonej. Pierwsza to espresso. Składa się z 80 proc. arabiki i 20 proc. robusty, która jest ciemna palona z intensywnym, korzennym smakiem. Druga z nich to lungo/americano – średnio palona 100 proc. arabika. Ziarna kawy mają też certyfikat Rainforrest AllianceTM co oznacza, że pochodzą ze zrównoważonych upraw.
Ciepłe kolory, drewno, a także fotele tworzą przestrzeń sprzyjającą zarówno relaksującym spotkaniom prywatnym, jak i biznesowym. Specjalnie wydzielona część kawiarni zapewniająca prywatność stwarza warunki do prowadzenia szkoleń lub prezentacji.
Zespół składa się z przeszkolonych baristów, wyłonionych w procesie rekrutacji oraz pracowników, którzy doświadczenie w obsłudze klienta zdobyli na stacjach paliw Shell. Klienci będą otrzymywać za zakupione w kawiarni produkty punkty Shell ClubSmart. Będą mogli wymienić je nie tylko na kawę, ale również na standardową ofertę programu lojalnościowego.
Źródło: Shell Polska
NOWOŚCI GASTRONOMICZNE maj – czerwiec 2022
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.