Pierwsza Shell Café poza stacją otwarta

Udostępnij artykuł

Niecały rok po wprowadzeniu na rynek marki Shell Café  konceptu kawiarniano-gastronomicznego – firma rozszerza swoją działalnośćShell otworzył pierwszą w Europie działającą niezależnie od stacji benzynowej kawiarnię w standardzie premium. Od połowy lipca 2022 r. w lokalu przy ulicy Karolkowej w Warszawie można wypić „małą czarną”. Ponadto skosztować słodkich i słonych przekąsek. Także zjeść świeżo przygotowane śniadania i lunche. Elementem łączącym kawiarnię ze stacjami paliw będzie możliwość zbierania punktów Shell ClubSmart.

Kawiarnia Shell Café

To pierwsza tego typu kawiarnia Shell w Polsce, a także w Europie. Serwuje mieszanki średnio oraz intensywnie palonej kawy znane już ze stacji paliw. Na miejscu klienci mogą również skorzystać z gamy produktów gastronomicznych. Znajdują się w niej smaki z całego świata m.in. kuchni francuskiej, angielskiej i bałkańskiej. Ze świeżych lokalnych produktów poza przekąskami do kawy w ofercie znajdują się m.in. shaksuka, kremy warzywne, pasty, quiche, bowle i sałatki. W okresie letnim w ofercie kawiarni będą się znajdować odpowiednio dopasowane do gustu klientów napoje mrożone, a w zimowym rozgrzewające. Oprócz klasycznych napojów w menu są obecne także m.in. tonic espresso oraz matcha. +

Rozszerzamy naszą działalność w segmencie detalicznym o nowe rozwiązanie, jakim jest kawiarnia premium bez stacji paliwowej. Działanie wpisuje się w naszą strategię osiągnięcia 50 proc. marży z produktów i usług pozapaliwowych do 2025 r. Jest to też naturalny rozwój marki, która została bardzo dobrze przyjęta na polskim rynku – mówi Monika Kielak-Łokietek, dyrektorka sieci stacji paliw i rozwoju mobilności, członkini zarządu Shell Polska.

Nasze wyjątkowe autorskie mieszanki kawy, które opracowaliśmy, a także wybitnie przeszkolony zespół baristów, stały inspiracją do stworzenia wyjątkowego konceptu kawiarni premium Shell Café. Funkcjonuje jako miejsce spotkań w centrum Warszawy. Jako pierwsi w Europie wyznaczamy nowe trendy odpowiadając na potrzeby naszych klientów. Shell Café nie jest dodatkiem do stacji benzynowej, jest marką samą w sobie, która łączy ludzi
mówi Mikołaj Pawlak, starszy partner kategorii Shell Café w Shell Polska, który jest autorem konceptu oraz odpowiada za jego realizację.

Menu konceptu

Zarówno w nowo otwartej Shell Café w centrum Warszawy, jak i we wszystkich kawiarniach w ramach sieci stacji paliw, klienci znajdą dwie autorskie mieszanki kawy palonej. Pierwsza to espresso. Składa się z 80 proc. arabiki i 20 proc. robusty, która jest ciemna palona z intensywnym, korzennym smakiem. Druga z nich to lungo/americano – średnio palona 100 proc. arabika. Ziarna kawy mają też certyfikat Rainforrest AllianceTM co oznacza, że pochodzą ze zrównoważonych upraw.

Ciepłe kolory, drewno, a także fotele tworzą przestrzeń sprzyjającą zarówno relaksującym spotkaniom prywatnym, jak i biznesowym. Specjalnie wydzielona część kawiarni zapewniająca prywatność stwarza warunki do prowadzenia szkoleń lub prezentacji.

Zespół składa się z przeszkolonych baristów, wyłonionych w procesie rekrutacji oraz pracowników, którzy doświadczenie w obsłudze klienta zdobyli na stacjach paliw Shell. Klienci będą otrzymywać za zakupione w kawiarni produkty punkty Shell ClubSmart. Będą mogli wymienić je nie tylko na kawę, ale również na standardową ofertę programu lojalnościowego.

Źródło: Shell Polska

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE maj – czerwiec 2022
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 15.07.2022
Aktualizacja: 15.07.2022