Plany i strategia Wyndham Hotels & Resorts

Udostępnij artykuł

[TYLKO U NAS] Wyndham Hotels & Resorts to największa na świecie franczyzowa firma hotelarska pod względem liczby obiektów. Posiada blisko 9100 hoteli w ponad 95 krajach na sześciu kontynentach. W rozmowie z nami Dimitris Manikis, President for Europe, Middle East, Eurasia and Africa (EMEA) oraz Małgorzata Łagodzińska, Development Manager Central & Eastern Europe (CEE) opowiedzieli m.in. głównych celach, planach rozwoju w Polsce oraz największych wyzwaniach.

Małgorzata łagodzińska i  Dimitris Manikis Wyndham

Jak prezentują się osiągnięcia sieci Wyndham Hotels & Resorts w regionie EMEA w 2022 roku?

Dimitris Manikis: Rok 2022 był szczególnie udany dla Wyn­dham. Kontynuując nasz rozwój w EMEA udało nam się osią­gnąć liczbę 550 hoteli w tym regionie. Rozszerzyliśmy naszą obecność w Niemczech, jednym z naszych największych ryn­ków europejskich, otwierając kilka nowych obiektów. Są to m.in. Ramada by Wyndham Essen, Wyndham Garden Munich Messe i Super 8 by Wyndham Koblenz, a także dwa nowe hotele Tra­demark Collection w Düsseldorfie.

Szybką ekspansję w Europie Środkowej przyspieszyło prze­jęcie marki Vienna House, która stała się 23. marką Wyndham i dodała około 40 hoteli klasy upscale i midscale w całym regio­nie, w tym w Polsce.

Na Bliskim Wschodzie kontynuowaliśmy rozwój w ramach różnorodnych opcji zakwaterowania w Dubaju, uruchamiając Wyndham Residences w Palm Jumeirah, jednym z najbardziej charakterystycznych miejsc w tym emiracie.

W Indiach przekroczyliśmy liczbę 50 hoteli, dzięki nowym otwarciom w bogatych kulturowo miejscach, takich jak Rama­da by Wyndham Gangtok Hotel & Casino Golden, Ramada by Wyndham Station Road Katra i Ramada Encore by Wyndham Siliguri Sevoke Road.

Nasz nieprzerwany rozwój w regionie EMEA świadczy o sile i odporności naszej branży, a także o naszym zaan­gażowaniu w umożliwienie podróży i pobytu w hotelach wszystkim, co jest szczególnie istotne w tak zróżnicowanym regionie jak EMEA.

Główne cele Wyndham

Jakie są główne cele sieci na ten rok – pod kątem strategii, rozwoju i nowych obiektów?

DM: Nadal widzimy duży potencjał naszej obecnej strate­gii opartej na konwersjach. Dowodzą tego nasze osiągnięcia we wspieraniu współpracujących z nami hoteli. Korzystają one z rozpoznawalności naszych marek, która wynika z przynależ­ności do największej na świecie hotelowej firmy franczyzowej.

Vienna House stała się 23. marką w naszym globalnym port­folio i mamy ambicję podwoić wielkość tego portfela w ciągu najbliższych pięciu lat. Zamierzamy rozwijać markę Vienna Ho­use w całej Europie, ale także na innych rynkach.

W 2022 roku Wyndham uruchomił kilka nowych inicjatyw, aby wzmocnić sprzedaż noclegów w hotelach należących do sieci. To m.in. globalna ekspansja Meetings Collection – staran­nie wyselekcjonowanej kolekcji wyjątkowych hoteli i kuror­tów w popularnych lokalizacjach MICE. Ułatwia ona meeting plannerom organizację wielu, powtarzających się corocznie wydarzeń. Uruchomiliśmy też Road Trip Planner, najnowszą innowację w naszej wielokrotnie nagradzanej aplikacji mobil­nej, zapewniając podróżnym nowe interaktywne narzędzie do rezerwacji, dzięki któremu mogą zaplanować swoją kolejną po­dróż w kilka minut.

Wreszcie, niedawno osiągnęliśmy poziom 100 milionów członków naszego nagradzanego programu lojalnościowego Wyndham Rewards. Ta liczba pokazuje nie tylko docenienie ja­kości programu przez jego członków, ale także zaangażowania właścicieli, którzy dostrzegają jego wartość i aktywnie korzysta­ją z korzyści, jakie program niesie.

Które lokalizacje w Europie są najszerzej obserwowane przez sieć? Gdzie mogą pojawić się kolejne hotele?

DM: Europa odnotowała naprawdę silny wzrost. Wyko­rzystujemy impet wynikający z przejęcia marki Vienna House. Niedawno podpisaliśmy umowę na nowy obiekt Vienna House Easy z naszym partnerem HR Group na lotnisku w Wiedniu. Obiekt z 510 pokojami ma zostać otwarty w 2025 roku i będzie zlokalizowany w strategicznym miejscu miasta. Region DACH, Turcja, Grecja, jak również kraje WNP nadal są silnymi rynkami dla naszego wzrostu.

Plany w Polsce

Jak wyglądają plany rozwoju Wyndham Hotels & Resorts w Polsce? Kiedy i gdzie możemy spodziewać się nowych obiektów?

Małgorzata Łagodzińska: Obecnie mamy hotele głównie w największych miastach – Warszawie, Krakowie, Łodzi, Wro­cławiu i Katowicach. Nasza strategia zakłada dalszy rozwój w tych lokalizacjach, a także dodanie do tej listy np. Gdańska, Poznania i Szczecina. Patrzymy jednak na cały polski rynek ho­telowy. Oznacza to spojrzenie na mniejsze miasta – Rzeszów, Lublin, Białystok, Gliwice oraz główne destynacje wypoczyn­kowo-rekreacyjne: Mazury, wybrzeże Bałtyku i góry.

Które marki z portfolio sieci będą najszerzej rozwijane w najbliższej przyszłości w Europie i Polsce? Dlaczego?

MŁ: Wyndham posiada wiele różnych marek i planujemy rozwój każdej z nich.

Vienna House by Wyndham to marka o ugruntowanej pozy­cji w Polsce i regionie CEE, którą z pewnością planujemy rozwi­jać w całej Europie i poza nią.

Zarówno TRYP by Wyndham, który wpisuje się w niszę life­stylowych marek midscale, jak i Ramada, nasza największa mar­ka midscale, mają szczególnie ugruntowaną pozycję w regionie……Cały wywiad publikujemy w Świat Hoteli marzec-kwiecień 2023. Kliknij, aby zapoznać się z pełną treścią.

Świat Hoteli marzec-kwiecień 2023

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 27.04.2023
Aktualizacja: 27.04.2023