[SPECJALNIE DLA NAS] 20. urodziny Radisson Collection Hotel Warszawa były pretekstem do spotkania i rozmowy z Valerie Schuermans, Vice President Business Development i Elie Younes, Executive Vice President, Global Chief Development Officer w Radisson Hotel Group. Opowiedzieli nam m.in. o planach rozwoju w Polsce.
Plany w Polsce
Jaki prezentują się plany rozwoju Grupy Hotelowej Radisson w Polsce?
Valerie Schuermans: Polska, obok Wielkiej Brytanii, Niemiec i Włoch, jest dla nas kluczowym rynkiem w Europie. W ciągu zaledwie pięciu lat udało nam się otworzyć tutaj 17 hoteli. Do 2028 roku planujemy uruchomić kolejne 25 obiektów. Radisson Hotel Group ma solidnie ugruntowaną markę w tym kraju i wierzymy, że przy pomocy nowych hoteli z naszego portfolio z powodzeniem rozwiniemy ofertę dla polskich gości.
Dlaczego Polska jest dla Was atrakcyjnym rynkiem?
Elie Younes: Największym atutem Polski jest różnorodność geograficzna, którą zapewnia wiele miast o silnym podłożu biznesowym. Tutaj mamy masę rozwiązań dla branży hotelarskiej. Firmy przenoszą swoją działalność, ponieważ obecnie to jeden z nielicznych krajów z dobrymi perspektywami inwestycyjnymi. Ponadto Polska ma świetnie rozwiniętą infrastrukturę, doskonałe połączenia komunikacyjne, a wiele lotnisk jest rozmieszczonych po całym kraju. Są to atrakcyjne cechy dla każdego biznesmena lub turysty.
Lokalizacje z potencjałem
Które lokalizacje mają w Polsce obecnie największy potencjał?
VS: Zauważyliśmy, szczególnie podczas pandemii, że rynek turystyczny radził sobie naprawdę dobrze. Jako Grupa Hotelowa Radisson otworzyliśmy nasz pierwszy ośrodek w 2017 roku i nadal rozbudowujemy portfolio w Polsce. Dzisiaj jesteśmy w Kołobrzegu, Szklarskiej Porębie, Świnoujściu, Sopocie i Zakopanem. Jednak to Warszawa, Trójmiasto i Kraków mają przyszłość do dalszego rozwoju.
EY: Chcielibyśmy dalej rozszerzać naszą obecność nad wybrzeżem Morza Bałtyckiego. Planujemy wprowadzić prizeotel do Polski. To nasza nowa marka ekonomiczna w stylu lifestylowym o charakterystycznej formule projektowej, odzwierciedlającej kulturę danego regionu. Obiekty mamy zamiar wprowadzić do Warszawy, Krakowa i Trójmiasta. Uważamy, że ta marka jest kamieniem milowym dla firmy. Obecnie jest ona szeroko dostępna na rynku niemieckim, austriackim, szwajcarskim i belgijskim. Naszym celem jest znalezienie równowagi pomiędzy dużymi miastami a spokojnymi resortami.
Rozwój marek
Która marka z portfolio Radisson Hotel Group będzie w naszym kraju najszerzej rozwijana i dlaczego?
EY: Głównie Radisson. Ludzie na całym świecie kojarzą Grupę Hotelową Radisson właśnie z tą marką. Nasze główne rynki międzynarodowe to Niemcy i Skandynawia, a właśnie tam są najbardziej rozpoznawalne. W związku z inflacją i rosnącymi stopami procentowymi, ludzie będą wybierać bardziej przystępne cenowo propozycje, jednak nie oznacza to, że niektóre nasze marki prezentują sobą niższy poziom. Jeśli spojrzymy…Pełną treść publikujemy w najnowszym wydaniu Świata Hoteli. Kliknij, aby dokończyć lekturę.
Rozmawiała: Karolina Stępniak
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.