Ruža Tomić Fontana dyrektorką generalną Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie

Udostępnij artykuł

Od 1 lutego 2023 r. Ruža Tomić Fontana w obowiązkach zastąpiła Jaaka Mikkela, który po czterech i pół roku w regionie awansował w strukturach Grupy Coca-Cola Hellenic, by jako dyrektor ds. rozwoju nowego biznesu rozwijać kategorię alkoholi premium, piwa i przekąsek.

W ciągu ostatnich pięciu i pół roku, Ruža Tomić Fontana pełniła funkcję dyrektorki generalnej w Coca-Cola HBC w regionie krajów adriatyckich, tj. Chorwacji, Bośni i Hercegowiny oraz Słowenii. W tym czasie, wraz z zespołem, dokonała transformacji firmy, budując silne zaangażowanie wśród pracowników oraz z sukcesem wdrażając strategię 24/7 – polegającą na rozszerzeniu portfolio produktów na każdą porę dnia i okazję – szczególnie w kanałach HoReCa oraz dużych sieciach handlowych. Działania te zapewniły stabilny wzrost przychodów firmy i znaczący wzrost udziałów rynkowych Coca-Cola HBC na wszystkich trzech rynkach. Sukces ten był możliwy dzięki bardzo bliskiej współpracy z partnerami biznesowymi i budowaniu kultury pracy zespołowej. Jej zaangażowanie i otwartość na innowacje zaowocowały uznanymi na rynku nowatorskimi rozwiązaniami dla klientów i konsumentów.

Przed dołączeniem do Coca-Cola Hellenic Ruža Tomić Fontana zdobywała doświadczenie w marketingu strategicznym m.in. w trakcie swojej 5-letniej kariery w branży farmaceutycznej. Po dołączeniu do Coca-Cola Hellenic w 2002 roku pełniła kluczowe stanowiska zarządcze, m.in. dyrektorki sprzedaży w regionie Adria oraz dyrektorki marketingu w Chorwacji. Od 2019 r. Tomić Fontana pełni również rolę prezeski zarządu w Amerykańskiej Izbie Handlowej w Chorwacji.

Objęcie stanowiska dyrektorki generalnej w regionie o tak dużym potencjale, a także możliwość kontynuowania drogi obranej przez Jaaka i zespół to dla mnie zaszczyt. Cieszę się, że wraz z naszymi partnerami będę mogła dalej rozwijać firmę w Polsce i krajach bałtyckich, a także wzmacniać relacje z klientami, dostawcami i społecznościami lokalnymi oraz wspierać pracowników w osiąganiu celów i nieustannym rozwoju zawodowym. Z niecierpliwością czekam na wdrożenie kolejnych projektów, które przybliżą nas do realizacji naszych ambicji środowiskowych – tj. neutralności emisyjnej do 2040 roku i „Świata bez Odpadów”. Jestem przekonana, że z tak silnym i zaangażowanym zespołem, jaki mamy w Polsce, Estonii, na Litwie i Łotwie oraz dzięki stałej współpracy z naszymi partnerami, będziemy kontynuować wzrost i odnosić kolejne sukcesy powiedziała Ruža Tomić Fontana.

Nowa szefowa Coca-Cola HBC posiada tytuł magistra Wydziału Ekonomii ze specjalizacją w finansach, Uniwersytetu w Zagrzebiu. Ukończyła także Advanced Management Program w INSEAD – jednej z największych szkół zarządzania i biznesu na świecie.

Źródło: Coca-Cola

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE grudzień 2022
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 01.02.2023
Aktualizacja: 01.02.2023