SmartHotel przekazuje hotelom przyjmującym uchodźców narzędzie do komunikacji. Za darmo

Udostępnij artykuł

Firma SmartHotel oddaje do bezpłatnego użytku SmartChat. To narzędzie, ułatwiające komunikację między tymi, którzy udzielają pomocy a tymi, którzy jej potrzebują. Mogą z niego skorzystać wszystkie hotele, pensjonaty i inne obiekty noclegowe, które udzielają lub planują udzielić schronienia ukraińskim uchodźcom. Pierwsze obiekty, które używają SmartChat to warszawski Sound Garden oraz Airport Hotel Okęcie.

SmartChat

Gdy rozpoczęła się wojna w Ukrainie, a jej mieszkańcy zaczęli uciekać do Polski, obiekty noclegowe zareagowały od razu. Inicjatywa pomocy ukraińskim uchodźcom z dnia na dzień łączy coraz większą liczbę polskich obiektów noclegowych. Już w pierwszych dniach kryzysu za polską granicą branża hotelarska stanęła na wysokości zadania. Ci, którzy zdecydowali się pomóc, zrobili to bez głębszego zastanowienia.

W pierwszych dniach ataku na Ukrainę zespół SmartHotel rozpoczął cykl rozmów z hotelowymi Partnerami, zaprzyjaźnionymi hotelarzami i ekspertami w dziedzinie pomocy uchodźcom.

Ze względu na szybki rozwój wydarzeń i zmieniające się okoliczności chcieliśmy wyłonić najbardziej istotne potrzeby, jakie sygnalizowali nam nasi Partnerzy w branży. Mimo wielu działań pomocowych, wciąż istnieją problemy, które znacząco utrudniają sytuację. Jest to m.in. komunikacja. Nie tylko bariery językowe, ale również szybkość i skuteczność przekazywania informacji – mówi Tomasz Wacławski, Global Sales & Partnerships Director w SmartHotel.

SmartChat – jak to działa?

Odpowiedzią SmartHotel na potrzeby branżowych Partnerów w sytuacji wojny na Ukrainie jest SmartChat. To inteligentne, nowoczesne i proste narzędzie, które ułatwia komunikację między obiektami udzielającymi schronienia a osobami z Ukrainy, przebywającymi w Polsce i potrzebującymi porozumiewać się w swoim ojczystym języku. Zagraniczny gość nie potrzebuje instalować żadnej specjalnej aplikacji. Wystarczy, że zeskanuje kod QR, który znajdzie w miejscu, gdzie przebywa. Wtedy od razu w języku ukraińskim, polskim i angielskim uzyska możliwość rejestracji w obiekcie. Zapoznania się z informacjami o miejscu i zasadach swojego pobytu, okolicznych urzędach, sklepach, komunikacji miejskiej, opiece medycznej itp. Dowolna komunikacja – zgłaszanie potrzeb, czy zadawanie pytań odbywa się za pomocą aplikacji WhatsApp lub strony internetowej w telefonie gościa. Tłumaczenie odbywa się automatycznie.

Po stronie gospodarza, czyli hotelu, apartamentu lub innego miejsca zapewniającego nocleg, SmartChat oferuje możliwość szybkiej rejestracji ukraińskich gości. To oszczędza czas i zaangażowanie pracy recepcji. Dzięki SmartChat hotel może przekazać także spersonalizowane informacje na temat obiektu, zasad pobytu oraz najbliższego otoczenia. Te informacje obiekt może dowolnie edytować i aktualizować według potrzeb. Tłumaczenie konwersacji z gośćmi odbywa się automatycznie w językach polskim, ukraińskim i angielskim. Sama platforma do komunikacji ze strony obiektu przygotowana jest w wersji desktop, czyli do użytkowania za pomocą strony internetowej, ale również w wersji mobilnej aplikacji, którą każdy pracownik hotelu może pobrać na swój telefon komórkowy.

SmartHotel stworzył SmartChat specjalnie po to, by ułatwić pracę i działania pomocowe swoich Partnerów w branży oraz by udogodnić mieszkańcom Ukrainy przebywanie w polskich hotelach, apartamentach, czy pensjonatach. SmartHotel oddaje do użytkowania SmartChat wszystkim obiektom, udzielającym schronienia ukraińskim uchodźcom za darmo. Zespół SmartHotel oferuje również pomoc we wdrożeniu narzędzia oraz współpracę przy jego rozwijaniu.

Pierwsze obiekty, które goszczą ukraińskich uchodźców i korzystają ze SmartChat to warszawski hotel Sound Garden oraz Airport Hotel Okęcie.

SmartChat – jak skorzytać?

Każdy obiekt, który chciałby skorzystać z darmowego narzędzia SmartChat, może zgłosić się po nie przez specjalnie przygotowaną stronę https://komunikacjabezgranic.pl/. Również ukraińscy Goście mogą zgłaszać się za pomocą strony https://komunikacjabezgranic.pl/ po SmartChat dla hotelu lub innego miejsca, w którym akurat przebywają.

Źródło: SmartHotel

Rynek Dostawców HoReCa – RAPORT 2022
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.