Sodexo Polska przekazało potrzebującym 4,6 ton żywności

Udostępnij artykuł

Firma przeprowadziła kolejną coroczną zbiórkę produktów spożywczych w ramach akcji Servathon. Jej celem było wsparcie skrajnie ubogich gospodarstw domowych, których odsetek według danych GUS wyniósł w 2023 r. aż 6,6 proc. Inicjatywę wsparło 300 wolontariuszy. Zebraną żywność o łącznej wadze 4,6 ton przekazano potrzebującym za pośrednictwem Federacji Banków Żywności. 

sodexo feba

Zbiórka została przeprowadzona w dniach 13-14 maja br. w warszawskiej centrali Sodexo Polska oraz w 54 punktach zbiórki w całym kraju. W akcję włączyli się zarówno pracownicy Sodexo, jak i partnerzy biznesowi, którzy wsparli inicjatywę w swoich firmach. Beneficjenci akcji to osoby skrajnie ubogie, których potrzeby są systematycznie badane przez ekspertów Federacji Banków Żywności.

– Tegoroczna zbiórka to przede wszystkim kolejna szansa na zwrócenie uwagi na problem biedy w Polsce i związanego z nim głodu. Według najnowszych danych GUS, w 2023 r. blisko co 10. rodzina posiadająca troje lub więcej dzieci była skrajnie uboga. W podobnej sytuacji było aż 9 proc. gospodarstw domowych opiekujących się co najmniej jedną osobą z niepełnosprawnością. Co gorsza, w 2023 roku odsetek osób skrajnie ubogich wzrósł o 2 pkt. proc. Będąc w kontakcie z Federacją Banków Żywności, wiemy, że zapotrzebowanie na żywność jest naprawdę wysokie, zwłaszcza wśród takich grup, jak seniorzy czy samodzielne matki. Liczymy, że za rok nasze wsparcie będzie jeszcze większe niż tegoroczne. Razem mamy moc i wpływ na zapobieganie głodowi, dlatego będziemy kontynuować naszą akcję w kolejnych latach – mówi Marta Stańczak, Managing Director Sodexo Polska.

Zbiórka żywności Servathon organizowana jest co roku w ramach globalnej kampanii Stop Hunger. Jej celem jest zmniejszenie skali niedożywienia i głodu wśród osób najbardziej potrzebujących. Sodexo Polska aktywnie wspiera tę inicjatywę od prawie 20 lat, a akcja Servathon jest jednym z jej kluczowych elementów.

– Wspólne działania w ramach Servathon to także okazja do przypomnienia pracownikom, klientom i dostawcom, jak ważne jest wspieranie innych. W natłoku codziennych spraw bardzo łatwo zapomnieć o tej kwestii. Warto jednak mieć na uwadze, że akcje charytatywne nie przynoszą zmian, jeśli nie są elementem przemyślanej i długofalowej strategii. W Sodexo Polska dążymy więc do tego, aby pomaganie było częścią naszego modelu biznesowego i stanowiło element jak największej liczby procesów. Tylko w taki sposób możemy dokonać realnych zmian, których w Polsce niestety potrzeba coraz bardziej – dodaje Kamila Rzeplińska-Woszczyk, Corporate Social Responsibility Manager, Sodexo Polska.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE maj-czerwiec 2024
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Okładka Nowości Gastronomiczne maj czerwiec 2024 Beata Śniechowska Tomasz Czechowski

Źródło: Sodexo

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Autor: Horecanet
Opublikowano: 08.07.2024
Aktualizacja: 09.07.2024