Starwood: umowa kredytowa na 1,5 mld dol.

Udostępnij artykuł

Jak podkreślają przedstawiciele spółki, nowa umowa poprawi elastyczność finansową Starwooda i ma być wykorzystana na ogólne cele przedsiębiorstwa. Odnawialne zobowiązanie o wartości 1,5 mld dolarów udzielone zostało przez konsorcjum 24 banków, w tym Deutsche Bank i JP Morgan Chase Bank jako koordynatorami pożyczki.

Starwood posiada w Polsce sześć obiektów, w planach jest otwarcie na Mazurach kolejnego hotelu marki Sheraton. Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc. jest obecnie jedną z wiodących firm hotelarskich na świecie, obecną w 100 krajach i zatrudniającą 145 tysięcy osób.

Starwood Hotels & Resorts w 2009 r. uzyskała przychody w wysokości 4,76 mld dol., co oznacza spadek o 17,3 proc. w porównaniu roku poprzedniego. Przychody za czwarty kwartał 2009 r. wyniosły 1,28 mld dol. (spadek o 1,2 proc.). W 2009 r. spółka zarobiła na czysto 71 mln dol. w porównaniu do 329 mln dol w poprzednim roku. W samym czwartym kwartale odnotowano stratę netto w wysokości 107 mln dol. (w analogicznym okresie roku poprzedniego zysk netto wyniósł 78 mln dol).

W 2009 r. wskaźnik RevPar we wszystkich hotelach sieci Starwood wyniósł 99,15 dol. (spadek o 20,7 proc. w porównaniu do roku poprzedniego), a średnia cena za pokój – 158,25 dol. (spadek o 14,6 proc.). Obłożenie pokoi zanotowano na poziomie 62,7 proc., o 4,8 proc. mniej niż w zeszłym roku. Europejskie hotele Starwooda zanotowały po 2009 r. RevPar w wysokości 126,66 dol. (spadek o 23,7 proc.), a średnia cena za pokój wyniosła 207,56 dol. (17,7 proc. mniej niż w zeszłym roku). Obłożenie pokoi kształtowało się na poziomie 61 proc. (spadek o 4,8 proc.).
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 28.04.2010
Aktualizacja: 28.04.2010