Sushi Bar Nigiri w podwarszawskim Piasecznie

Udostępnij artykuł

Większość lokali Sushi Bar Nigiri usytuowanych jest na terenie Warszawy i okolic (Łomianki, Falenica, Stara Miłosna oraz Pruszków). Firma prowadzi też bary w Poznaniu, Katowicach i Zielonej Górze. Aktualnie działa około 15 restauracji sieci. Jak już podawaliśmy, w planach Volt Studio jest także ekspansja zagraniczna.

Większość restauracji otwieranych jest na zasadzie franczyzy. Warunkiem przystąpienia do sieci jest posiadanie lokalu od 55 do 75 mkw. Opłata licencyjna dla franczyzobiorcy wynosi 20 tys. zł plus opłata miesięczna 2 tys. zł. Franczyzobiorca powinien zainwestować w bar działający pod logo Sushi Bar Nigiri ok. 70-120 tys. zł.

Jak już podawał portal Horecanet.pl, w ostatnim czasie na polskim rynku obserwuje się coraz więcej otwarć orientalnych restauracji typu sushi. Wiele z nich tworzy sieci, często opierając działalność na franczyzie, i otwiera swoje lokale w różnych miastach Polski. Do największych sieci restauracji sushi należą: Hana Sushi, Sakana Sushi i 77 sushi. Do zdobycia polskiego rynku szykuje się także wschodni gigant Rosinter z konceptem Planet Sushi.

Sushi cieszy się szczególną popularnością wśród młodych ludzi, zamieszkałych w największych polskich miastach – co potwierdza badanie opinii OBOP przeprowadzone w ramach raportu Makro na temat spożycia ryb w Polsce (dane z połowy 2009 roku). Polacy, zapytani o powody jedzenia sushi, wymieniali najczęściej: preferencje smakowe, walory zdrowotne oraz aspekt towarzyski. Według raportu, japoński przysmak cieszy się największą popularnością w miastach, liczących powyżej 500 tysięcy mieszkańców. Wyniki wskazują również, że bary sushi najchętniej odwiedzają ludzie w przedziale wiekowym od 20 do 29 lat.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 06.05.2010
Aktualizacja: 06.05.2010