Szef kuchni Sheraton Poznan Hotel o trendach i oczekiwaniach gości

Udostępnij artykuł

[SPECJALNIE DLA NAS] Goście nabywający najdroższe usługi, oczekują teraz szczególnego zaangażowania pod każdym aspektem obsługi – atencja do detalu rozpoczyna się już podczas samego powitania w hotelu, pomocy z bagażem, odprowadzenia do pokoju – mówi Jan Nawrocki, szef kuchni Sheraton Poznan Hotel.

Jan Nawrocki, Sheraton Poznan Hotel.

Zmiany po pandemii

Uważam, że po pandemii zmieniło się bardzo wiele, aczkolwiek nie tylko sama pandemia miała na to kluczowy wpływ. Dołączyła również inflacja. Oczekiwania zwiększają się diametralnie, a dzięki mediom społecznościowym znacząco wzrosła świadomości gości co do food quality, a także co do jakości obsługi. W obecnej sytuacji każdy jest w stanie rozpoznać, czy to co dostaje na talerzu, jest zgodne z opisem bądź prezentacją dania. Wzrosły także oczekiwania w sektorze Premium i Luxury.

Goście nabywający najdroższe usługi, oczekują teraz szczególnego zaangażowania pod każdym aspektem obsługi – atencja do detalu rozpoczyna się już podczas samego powitania w hotelu, pomocy z bagażem, odprowadzenia do pokoju.

ŚWIAT HOTELI – MARZEC-KWIECIEŃ 2023
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Świat Hoteli marzec-kwiecień 2023

Podstawa na śniadaniu

Na śniadaniu nie może zabraknąć przede wszystkim powtarzalności i produktów lokalnych, sezonowych oraz indywidualnego podejścia do gościa z uśmiechem na czele. Śniadanie jest zazwyczaj ostatnim posiłkiem, który nasi goście spożywają w hotelu, zatem szczególnie zapamiętują nie tylko to co jedli, ale także samo doświadczenie. Kładziemy ogromny nacisk, by zachować powtarzalność śniadań. Trzymamy się zasady, by zawsze szef kuchni bądź zastępca szefa kuchni audytował śniadanie, występował w roli gospodarza.

Zmiany związane z przybyciem żołnierzy…

Mamy przyjemność gościć wielu żołnierzy. Wiąże się to również z kilkoma dodatkowymi aspektami obsługi. Żołnierze są bardzo punktualni, zatem często serwujemy specjalnie dla nich śniadania, nawet godzinę prędzej. Głównym miejscem ich spotkań jest nasza restauracja Someplace Else o profilu Tex-Mex. Również rozszerzyliśmy ofertę o klasyczne dania amerykańskie, dodaliśmy także kilka pozycji do naszego menu room service. Rewelacyjnie sprzedaje się szczególnie wołowina oraz dodatkowe propozycje spoza standardowej oferty – np. steki T-Bone, Tomahawk Steak, Chateaubriand.

Nowe trendy

Staram się bardzo rozwijać naszą ofertę a’la carte. Jeszcze kilka lat temu, nikt nie pomyślałby, że kuchnia roślinna odgrywać będzie szczególną rolę w karcie. Kładziemy duży nacisk, by nasze menu było zbalansowane pomiędzy daniami mięsnymi a wegetariańskimi, nawet wegańskimi. To dla nas szczególnie wymagający aspekt, gdyż jesteśmy restauracją lokalną, a nasza rodzima wielkopolska kuchnia w zasadzie nie zawiera dań wegetariańskich, wyjąwszy kilka propozycji. Powoli będziemy rozpoczynać projekt dodania oferty menu degustacyjnego do naszej restauracji. Jest to menu, będące wizytówką szefa kuchni. Rozpoczynamy zatem bardzo powoli, oferta pojawi się tylko w niektóre dni miesiąca, by zapewnić jak najwyższy standard obsługi.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.