Glovo przeprowadziło badanie, z którego wynika, że restauratorzy z niepokojem obserwują coraz trudniejszą sytuację na rynku. Właściciele małych i średnich restauracji szukają rozwiązań, które pozwolą im dotrzeć do nowych klientów i zapewnią dodatkowe źródła przychodu. Ich zdaniem, kluczem do sukcesu może być personalizacja oferty.
Przez dwa ostatnie lata branża gastronomiczna mierzyła się z licznymi trudnościami, które były bezpośrednim efektem pandemii. Dzisiaj najpoważniejszym zagrożeniem dla setek małych i średnich lokali jest inflacja – takie wnioski płyną z badania Glovo przeprowadzonego wśród lokalnych restauracji na dziewięciu rynkach, w tym Polsce. Badanie skupia się na analizie wyzwań, potrzeb oraz planów na przyszłość małych i średnich restauracji w Polsce.
Najwięcej, bo aż 62 proc. respondentów w Polsce z niepokojem spogląda na szybko rosnące ceny produktów, a 32 proc. obawia się zmniejszenia zasobów finansowych konsumentów. Spośród respondentów, 47 proc. przyznaje, że doświadczyło trudności w prowadzeniu firmy w ciągu ostatnich 2-3 lat. Złotym środkiem na „przetrwanie” dla gastronomii może być digitalizacja biznesu.
W walce z rosnącymi cenami oraz zmniejszającym się potencjałem nabywczym klientów mogą pomóc dostawy. W ciągu ostatnich 10 lat rynek zamówień jedzenia online wzrósł w Polsce ponad 10-krotnie, a w przyszłym roku jego wartość ma osiągnąć 4,5 mld zł. Platforma szacuje, że część partnerów aplikacji osiąga nawet 40 proc. dodatkowego przychodu dzięki dostawom, które zapewniają restauracjom dodatkowy przychód.
Restauratorzy coraz częściej podkreślają, jak ważne jest dostosowanie oferowanych produktów do oczekiwań odbiorców. Aż 79 proc. spośród nich potwierdza, że konsumenci oczekują zdecydowanie większej personalizacji. Jednocześnie, właściciele lokali dostrzegają duży potencjał w marketingu – 77 proc. ankietowanych inwestuje w takie działania, a 51 proc. zwiększa wydatki na reklamę. Kolejnym istotnym trendem, na który wskazują respondenci jest zainteresowanie zdrowym jedzeniem. Aż 65 proc. restauratorów uważa, że konsumenci oczekują bardziej ekologicznych wariantów, jeśli chodzi o posiłki w restauracjach i dostawę żywności. Badanie przeprowadzone przez Glovo wykazało także, że aktualnie tylko 52 proc. spośród ankietowanych restauracji współpracuje z aplikacją delivery.
Źródło: Glovo
NOWOŚCI GASTRONOMICZNE grudzień 2022
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.