Zdrojowa Hotels: Weryfikujemy rynek dostawców

Udostępnij artykuł

[TYLKO U NAS] Nie zamykamy się na kontakty z nowymi graczami w branży. Aktualnie działamy na różnych płaszczyznach i nierzadko poszukujemy nowych, elastycznych rozwiązań – mówi w specjalnym komentarzu dla nas Marcin Sadło, członek zarządu ds. kontrolingu Zdrojowa Hotels.

Marcin Sadło Zdrojowa

Współpraca z dostawcami

Jak kształtuje się aktualna współpraca Zdrojowej z dostawcami dla branży HoReCa?

Forma obecnej współpracy z dostawcami jest wynikiem naszej wieloletniej obecności na rynku, niezliczonej ilości odbytych spotkań i długotrwałego kształtowania relacji z kontrahentami. Dostawcy z wieloletnim stażem są dla nas kluczowi – wiemy, że na ich rzetelność i profesjonalizm możemy liczyć w każdej trudnej i pilnej sytuacji.

Jednocześnie nie zamykamy się na kontakty z nowymi graczami w branży. Aktualnie działamy na różnych płaszczyznach i nierzadko poszukujemy nowych, elastycznych rozwiązań. Stale weryfikujemy rynek dostawców HoReCa. Weryfikacja ta często potwierdza, że nasi obecni partnerzy oferują nam bardzo dobrą jakość w atrakcyjnych cenach.

Jakość tej współpracy widać w liczbach – naszej sieci, działającej przecież na tak trudnym i zmiennym rynku, udało się utrzymać wskaźniki ekonomiczne na poziomach, jakie założyliśmy sobie w planie na 2022 rok. Ten czas pokazał, jak ważne są solidne podstawy i wieloletnie doświadczenie w branży. Uważamy też, że i nasi dostawcy mają podstawy do zadowolenia z zeszłorocznej współpracy.

Wybór dostawcy – co ważne?

Jakie czynniki obecnie najbardziej wpływają na decyzję o wyborze danego dostawcy?

Należy pamiętać, że świadcząc usługi hotelarskie, wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych gości. Tutaj nie ma drogi na skróty. Dlatego też, będąc pewni wysokiego poziomu świadczonych przez nas usług, w 2022 roku nie dokonywaliśmy znaczących zmian w procesie zakupowym. Oczywiście pracowaliśmy i nadal będziemy pracować nad udoskonalaniem tak ważnego procesu – szukamy nowych dróg umożliwiających dalszy zrównoważony rozwój. Wysokie koszty stałe determinują także konieczność brania pod uwagę ograniczania wydatków, co rzecz jasna nie może odbywać się kosztem jakości i terminowości dostaw.

Ustalenie dostawcy planowane jest przez osoby bezpośrednio odpowiedzialne za całą procedurę dokonywania dostaw. Proces ten jest sformalizowany, ale jednocześnie umożliwia nam elastyczność i szybkość w działaniu. Mamy w tym obszarze procedury określające szereg czynników, które należy sprawdzić, aby podjąć optymalną decyzję. Zaliczamy do nich m.in. obszar działania dostawców, kompleksowość świadczonych usług, wachlarz asortymentowy, terminowość (godziny dostaw) w realizowaniu zleceń, poziom oferowanych cen, jakość artykułów, szybkość działania i gotowość do zmian specyfikacji w zakresie dostawców z pola tekstyliów i kosmetyków hotelowych, unikatowość asortymentu oraz ograniczone pole dystrybucyjne w przypadku niektórych artykułów.

Czynnikiem, którzy najbardziej wpływa na wybór dostawcy czy artykułu, jest stosunek jakości do ceny. Podobne oczekiwania względem oferty Zdrojowej formułują zresztą nasi goście.

Czego oczekuje Pan od dostawców w tym – niełatwym pod kątem wysokości kosztów – roku 2023?

W 2023 roku należy liczyć się z wszechogarniającym branżę chaosem destabilizacji cen i pojawiającymi się podwyżkami. Wychodząc naprzeciw…Cały tekst publikujemy w Rynek Dostawców HoReCa w Polsce – RAPORT 2023. Kliknij, aby zapoznać się z pełną treścią.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 22.02.2023
Aktualizacja: 22.02.2023