– W 2009 roku kilkanaście hoteli zmieniło kategorię, a kilka utraciło prawo do posługiwania się nazwą „hotel”. (…) Regionem, w którym pojawiło się najwięcej hoteli skategoryzowanych w ub.r., była Małopolska (24 obiekty), województwo łódzkie (12 hoteli), dolnośląskie (11), śląskie (10), pomorskie oraz kujawsko-pomorskie (po 8 nowych obiektów). Z kolei w województwie mazowieckim, opolskim oraz podlaskim podaż hoteli nie uległa zmianie. Polska baza hotelarska obejmuje obecnie 1797 skategoryzowanych hoteli, dysponujących około 176600 miejscami noclegowymi w 88800 pokojach. W stosunku do 2008 roku liczba pokoi i miejsc noclegowych w 2009 roku powiększyła się o około 6 proc. – oszacował Cushman&Wakefield. – Przeważają hotele trzygwiazdkowe (800) i dwugwiazdkowe (599). Na 10 tys. mieszkańców Polski przypadają 23 pokoje (46 miejsc noclegowych), co stanowi najniższy wskaźnik w Unii Europejskiej. Z kolei w podziale na regiony kraju najmniej pokoi i miejsc noclegowych na 10 tys. mieszkańców przypada na Lubelszczyźnie – odpowiednio 6,84 i 12,75, najwięcej zaś w Małopolsce 39,19 i 80,39 – dodaje eksperci C&W.
Jak podaje raport Cushmana, wielką szansą dla rozwoju bazy hotelarskiej w naszym kraju jest organizacja Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012. – Impreza tej rangi to doskonały bodziec do realizacji nowych inwestycji hotelowych i restrukturyzacji dostępnej już bazy noclegowej – czytamy w publikacji.
Cushman & Wakefield jest wiodącą na świecie firmą świadczącą usługi doradcze na rynku nieruchomości komercyjnych, z uwzględnieniem sektora
biurowego, handlowego, mieszkaniowego, hotelowego oraz przemysłowo-magazynowego. Firma powstała w 1917 r., a polskie biuro (w Warszawie) działa od 1991 roku.