20 proc. Polaków chodzi do restauracji

Udostępnij artykuł

Ubiegłoroczne badanie (I kw. 2009 r.) wyszło podobnie: 21,01 proc. badanych deklarowało chodzenie do restauracji, a 36,19 proc. – do barów szybkiej obsługi. Jak już pisaliśmy, 88 proc. Polaków w I kw. 2009 r. odwiedzało restauracje raz w tygodniu lub częściej. Tymczasem 64,15 proc. badanych deklarowało chodzenie do restauracji tylko kilka razy w roku lub rzadziej. Odsetek badanych Polaków uczęszczających na początku 2009 roku do restauracji dwa-trzy razy w miesiącu to 13,59 proc.. O 0,56 proc. spadła też w I kw. 2009 r. liczba odwiedzających restauracje raz w miesiącu.

Tymczasem, jak wynika z badań OBOP (przeprowadzonych na zlecenie Makro Cash & Carry) jedna trzecia zbadanych przez firmę Polaków, jadając poza domem, najczęściej wybiera restauracje z obsługą kelnerską. Dużą popularnością cieszą się także pizzerie, bary z kebabem lub kuchnią domową oraz sieciowe fast foody.

Na pytanie, w jakiego typu lokalach zdarze się Panu/Pani jeść – aż 33 proc. respondentów odpowiedziało: w restauracji z kelnerem. Na drugim miejscu znalazły się pizzerie, do których chodzi 25 proc. respondentów. Do barów z kebabem chodzi 23 proc. badanych (najczęściej osoby w wieku 20-29 lat). Bary z kuchnią domową cieszą się taką samą popularnością co lokale ofereujace kebaby. Piąte miejsce zajęły sieciowe fast foody (22 proc.). Następnie są to bary mleczne (8 proc.) oraz stołówka w pracy lub na uczelni (6 proc.).

MillwardBrownSMG/KRC jest jednym z największych ośrodków badań marketingowych w Polsce i na obszarze Europy Środkowej i Wschodniej. Firma specjalizuje się w: badaniach komunikacji masowej i kondycji marek (pre-testy, post-testy reklam, trackingi, badania strategii i kondycji marek), zaawansowanych badaniach jakościowych oraz badaniach mediów.