481,21 mln zł przychodów AmRestu

Udostępnij artykuł

Przychody polskich lokali stanowią największy wkład w wyniki całej Grupy. Jak podał AmRest w prezentacji dla inwestorów, 12,9 proc. sprzedaży generują restauracje zlokalizowane w Republice Czeskiej (62,2 mln zł), 8,4 proc. – w Rosji (40,3 mln zł), a pozostałe – 3,8 proc., czyli około 18,4 mln zł. W sumie europejskie restauracje AmRestu z łącznymi przychodami 304,37 mln zł to 63,3 proc. obrotów grupy, a lokale w USA (103 Applebee’s) – 36,7 proc. (176,84 mln zł).

Wynik Ebitda AmRestu w Polsce to 29,85 mln zł (łączny wynik wyniósł 48,76 mln zł). Czeskie lokale osiągnęły Ebitda na poziomie 5,56 mln zł, rosyjskie – 5,47 mln zł, a pozostałe miały stratę Ebitda 1,49 mln zł. W sumie europejskie restauracje AmRestu miały łączny wynik Ebitda na poziomie 39,39 mln zł, a lokale w USA – 9,33 mln zł.

AmRest Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1993 roku spółka rozwija portfolio międzynarodowych marek, liderów w swoich kategoriach, takich jak KFC, Pizza Hut, Burger King, Applebee’s i Starbucks, w oparciu o franczyzę i współpracę typu joint venture. Obecnie AmRest zarządza 438 restauracjami w segmencie restauracji szybkiej obsługi i restauracji z obsługą kelnerską. Po 12 miesiącach 2009 roku przychody ze sprzedaży AmRestu wyniosły ponad 2 mld zł (1,4 mld zł rok wcześniej). Sprzedaż Grupy w samym IV kw. 2009 r. wyniosła 482,4 mln zł. W całym 2009 r. skonsolidowany wynik netto spółki wyliczono na 38,7 mln zł, w porównaniu do 29,3 mln zł w roku 2008.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 17.05.2010
Aktualizacja: 17.05.2010