5 mln zł za rozbudowę Zameczku

Udostępnij artykuł

W ramach centrum zabiegowego i spa mają się znaleźć m.in.: basen rehabilitacyjno-rekreacyjny, łaźnie parowe i sauny, sala helioterapii, solary do podgrzewania wody basenowej wraz niezbędnymi pomieszczeniami pomocniczymi. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.

Zameczek oferuje 150 miejsc w pokojach jedno-, dwu- i trzyosobowych. W 2008 r. budynek sanatorium został zmodernizowany. Profilem leczniczym obiektu jest kardiologia, pulmonologia, endokrynologia i niedokrwistość. Budynek jest położony na na terenie zabytkowego Parku Zdrojowego.

Zespół Uzdrowisk Kłodzkich SA stanowi największy w Polsce kompleks uzdrowiskowy. Tworzą go trzy popularne kurorty o wielowiekowej tradycji uzdrowiskowej: Polanica-Zdrój, Duszniki-Zdrój
i Kudowa-Zdrój. Podstawowym przedmiotem działalności spółki jest działalność lecznicza i rehabilitacyjna oraz produkcja napojów bezalkoholowych. Zespół Uzdrowisk Kłodzkich SA oferuje świadczenia w zakresie medycyny uzdrowiskowej, w formie: szpitali uzdrowiskowych dla dorosłych i dzieci, sanatoriów, leczenia ambulatoryjnego oraz rehabilitacji szpitalnej i sanatoryjnej.

Jak już pisaliśmy, MSP prowadzi proces prywatyzacji uzdrowisk. Na zaproszenie Ministra dotyczące kupna udziałów w ZUK odpowiedziało łącznie siedem firm. Potencjalni nabywcy to: KGHM Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA, Przedsiębiorstwo Usług Hotelarskich i Turystycznych SA z Warszawy, Zespół Uzdrowisk Polskich — Polanica-Zdrój SA, Kofola SA, Lux-Med, Dopico sp. z o.o. oraz EMC Instytut Medyczny SA. 

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 07.05.2010
Aktualizacja: 07.05.2010