Akcja Rekomendacji Krakowskich Restauracji

Udostępnij artykuł

Jak podaje portal, już w pierwszej połowie lipca członkowie Kapituły, zaczęli się pojawiać się w wylosowanych restauracjach, bez uprzedzenia i anonimowo. Zespoły oceniające, zaopatrzone w formularze ocen, obejmujące kilkadziesiąt szczegółowych pytań oceniają wygląd i estetykę lokalu, zachowanie i profesjonalizm obsługi, jakość dań podawanych gościom i ogólne wrażenie, atmosferę lokalu. Zwracają też uwagę na relację świadczonych usług do oferowanych cen. W Kapitule reprezentowane są środowiska profesjonalnie związane z gastronomią, a także gremia konsumenckie.

Koszt konsumpcji potraw przez członków Kapituły pokrywa zgłaszający lokal, natomiast organizator Akcji – Biuro Marketingu Turystycznego Miasta Urzędu Miasta Krakowa, zapewnia laureatom, którzy pomyślnie przejdą weryfikację, bezpłatną promocję poprzez oznaczenie lokali rekomendowanych znakiem akcji – otrzymają od organizatora statuetkę „Krakowskiego Obwarzanka” oraz naklejki rekomendujące. Obowiązkiem uczestnika akcji jest umieszczenie statuetki w widocznym miejscu we wnętrzu lokalu oraz oznaczenie naklejką drzwi wejściowych.

Wyróżnione restauracje umieszczane są corocznie w specjalnym wydawnictwie miasta Krakowa, przewodniku po restauracjach zatytułowanym „Kraków na widelcu”, które dystrybuowane jest bezpłatnie w celach promocyjnych. Prezentowane są również na stronie Miejskiej Prezentacji Internetowej „Magiczny Kraków”. 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 30.07.2010
Aktualizacja: 30.07.2010