AmRest: 307,2 mln zł na dalszą ekspansję

Udostępnij artykuł

Jak informuje AmRest, jednocześnie Warburg Pincus będzie miał możliwość zapisu na dodatkowe akcje spółki. Umożliwi to zwiększenie udziałów do poziomu nieprzekraczającego 33 proc. zwiększonego kapitału akcyjnego w ciągu 12 miesięcy od daty rejestracji nowowyemitowanych akcji. Emisja 4,7 miliona akcji jest uzależniona od realizacji określonych warunków podanych w raporcie bieżącym spółki.

– Zarząd AmRest nastawiony jest na dalszy rozwój spółki i jest przekonany, że pozycja strategiczna Grupy AmRest umożliwia wykorzystanie potencjału jej marek na ciągle słabo rozwiniętym rynku restauracyjnym w regionie. Środki pozyskane od Warburg Pincus wykorzystane zostaną przede wszystkim do sfinansowania przyspieszonego rozwoju organicznego spółki na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej w celu osiągnięcia dominacji na podstawowych rynkach – podano w komunikacie. Spółka jest w stanie sfinansować swój rozwój w 2010 roku (otwarcie 60-70 nowych restauracji) wykorzystując wewnętrzne przepływy pieniężne oraz finansowanie dłużne.

Dodatkowe środki pozyskane z powyższej umowy zostaną użyte do sfinansowania przyspieszonego wzrostu po roku 2010 w tym otwarcia ponad 100 restauracji w roku 2011. Nie planuje się wykorzystania środków z emisji akcji do zmiany wskaźników zadłużenia Grupy AmRest w długim terminie. – Jesteśmy spółką wzrostu a ta transakcja zapewnia nam kapitał niezbędny do dalszego wykorzystywania możliwości, które posiadamy jako wiodący operator restauracyjny w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – powiedział Henry McGovern, współzałożyciel AmRest oraz przewodniczący rady nadzorczej.

– Zarząd AmRest jest przekonany, że struktura PIPE – Private Investment in Public Equity jest najlepszą opcją odpowiadającą finansowym potrzebom AmRestu ze względu na jej efektywność pod względem kosztowym oraz czasowym (w odniesieniu do pozostałych alternatywnych struktur), długoterminową stabilność finansową w zmiennym otoczeniu rynkowym oraz pewność, że zaplanowane potrzeby finansowe mogą zostać zaspokojone przez pojedynczego inwestora. Ponadto, AmRest jako spółka, której Zarząd stale wdraża strategię wzrostu, uzyska znaczące korzyści wynikające ze strategicznej i operacyjnej ekspertyzy Warburg Pincus oraz szerokiej sieci partnerów, ekspertów i konsultantów – pisze zarząd AmRestu. 

– W ostatnim roku kontaktowały się z nami najlepsze grupy private equity, a decyzję o wyborze Warburg Pincus podjęliśmy ze względu na ich nakierowanie na wzrost oraz ze względu na ich światowe doświadczenie w byciu partnerem dla zespołów zarządzających – zespołów, które chcą budowad spółki o trwałej wartości.Nasze strategie są absolutnie spójne i nie możemy się doczekad kiedy Warburg Pincus stanie się częścią sukcesu AmRest.” – dodał Henry McGovern.

Robert Feuer, dyrektor zarządzający Warburg Pincus, powiedział: – Jesteśmy pod wrażeniem dotychczasowych osiągnięć AmRestu oraz jakości zespołu zarządzającego spółką. Nasza inwestycja pozwoli spółce na przyśpieszenie ekspansji jej marek oraz na dalsze wykorzystywanie atrakcyjnych możliwości rynkowych pojawiających się w regionie Europy. Warburg Pincus posiada rozległe doświadczenie oraz sukcesy jako zaangażowany długoterminowo mniejszościowy inwestor. Niecierpliwie wyczekujemy momentu, gdy jako partner Zarządu będziemy mogli wspierać projekty wzrostu AmRestu i budować wartość spółki dla wszystkich jego akcjonariuszy.

AmRest jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1993 roku spółka rozwija portfolio takich marek, jak KFC, Pizza Hut, Burger King, Starbucks oraz Applebee’s (Stany Zjednoczone) w oparciu o franczyzę i współpracę typu joint venture. Obecnie AmRest zarządza ponad 440 restauracjami.

Warburg Picus jest jedną z wiodących firm zarządzających funduszami private equity gromadzącą aktywa o wartości ponad 30 mld dol. W portfelach funduszy znajduje się ponad 110 spółek zróżnicowanych pod względem zaawansowania w cyklu rozwoju, sektorów i obszarów geograficznych. Warburg Pincus inwestuje w rozwój spółek i dzięki dużemu doświadczeniu pomaga władzom firm osiągać trwałą poprawę wyników.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 26.04.2010
Aktualizacja: 26.04.2010