AmRest: Nowy rozdział w gastronomii

Udostępnij artykuł
Branża gastronomiczna jest w fazie dynamicznego rozwoju. Powstaje coraz więcej restauracji, debiutują nowe koncepty, ale przede wszystkim rozwija się rynek zamówień jedzenia on-line. W gastronomii rozpoczęła się nowa era, w której znaczącą rolę zaczynają odgrywać platformy cyfrowe i nowoczesne technologie. Firma AmRest widząc ten trend, realizuje konkretną strategię.

Coraz lepsza sytuacja ekonomiczna Polaków wpływa na wiele aspektów ich życia, m.in. na nawyki żywieniowe. Według danych PMR Research, wartość rynku gastronomicznego przekroczy w 2018 roku 30 mld zł netto i będzie o 5,8 proc. wyższa niż w ubiegłym roku. Nie tylko przybywa nowych kawiarni czy restauracji, ale obserwujemy również systematyczny rozwój usług związanych z zamawianiem jedzenia on-line. Jak wynika z danych Nielsena, choć e-commerce w branży kulinarnej stanowi obecnie zaledwie 5-6 proc. wszystkich transakcji w gastronomii, to wzrasta o około 60-70 proc. rok do roku – najszybciej w całym sektorze handlu elektronicznego.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – WRZESIEŃ 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Rosnąca popularność zamówień jedzenia on-line w Polsce, przekłada się na wzrost inwestycji dużych graczy w tym segmencie. Rozwój spółki AmRest, jednego z wiodących publicznie notowanych operatorów gastronomicznych w Europie, związany jest nie tylko z akwizycjami oraz wzmacnianiem portfela marek. Firma wdraża też rozwiązania cyfrowe do swojego biznesu, inwestując w platformy internetowe i aplikacje mobilne.

Jedną z kluczowych inwestycji dla AmRest w obszarze digital było nabycie pakietu większościowego w serwisie do zamawiania jedzenia pizzaportal.pl. W tym roku, spółka wzmocniła swoją obecność w segmencie agregatorów gastronomicznych, inwestując w hiszpańską platformę Glovo. Co więcej, AmRest konsekwentnie wdraża do swoich restauracji rozwiązania cyfrowe i mobilne, które ułatwiają kontakt klienta z marką. Przykładem może być aplikacja w ramach sieci KFC, pozwalająca na zamawianie jedzenia i zapłatę on-line za dostawę do wybranego przez siebie miejsca. Ponadto, użytkownicy mają również dostęp do funkcji „Zamów i odbierz w restauracji” – dzięki czemu mogą odebrać posiłek w lokalu bez czekania w kolejce. AmRest uruchomił także aplikacje na smartfony dla Pizza Hut i Starbucks.

– Realizacja strategii digital oraz inwestycje w innowacyjne platformy stanowią obecnie jeden z głównych filarów rozwoju AmRest. Stale obserwujemy trendy konsumenckie i słuchamy głosu klientów. Podjęte działania są odpowiedzią na ich potrzeby. Naszym celem jest dalszy rozwój w zakresie platform cyfrowych oraz nowych technologii. Otwieramy nowy rozdział w gastronomii – mówi Adam Sawicki, Chief Digital Officer AmRest.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.