AmRest sprzedał udziały w sieci Freshpoint

Udostępnij artykuł

Jak już podawał portal Horecanet.pl, od początku 2010 roku AmRest kończy restrukturyzację sieci restauracji marek własnych – Rodeo Drive i Freshpoint. Polega ona na zamknięciu najmniej rentowych lokali oraz wyłączeniu pozostałych z portfolio grupy i oddaniu ich w zarządzanie brand menedżerom. Taka decyzja związana była z tym, że lokale te były w stanie spełnić docelowej skali na poziomie minimum 50 mln dol. rocznej sprzedaży. Ponadto AmRest koncentruje swoje siły na rozwoju nowych marek – Starbucks i Burger King.

W planach AmRestu jest otwarcie nawet siedemdziesięciu nowych restauracji w 2010 roku wykorzystując wewnętrzne przepływy pieniężne oraz finansowanie dłużne. Ponadto dodatkowe środki pozyskane z emisji akcji dla amerykańskiego funduszy Warburg Pincus zostaną użyte do sfinansowania przyspieszonego wzrostu po roku 2010 w tym otwarcia ponad 100 restauracji w roku 2011.

Przypomnijmy, AmRest uzyskał w pierwszym kwartale bieżącego roku 11,58 miliona zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 10,64 miliona zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 481,21 miliona zł wobec 521,66 miliona zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.