Autogrill: 1,25 mld euro przychodów w I kwartale

Udostępnij artykuł

Jak przyznają przedstawiciele grupy, na wyniki w I i II kwartale wpłynęły zakłócenia i zamknięcia lotnisk spowodowane przez popiół wulkaniczny z Islandii. Mimo wszystko spółka potwierdziła swoje prognozy przychodów za cały 2010 rok pomiędzy 5,93 mld euro a 6,03 mld euro. W ubiegłym roku Autogrill odnotował nieznaczny spadek przychodów. Spadły one o 1,1 proc. (w porównaniu do 2008 r.) i wyniosły 5,7 mld euro. Zysk netto całej grupy wyliczono na 37 mln euro.

Autogrill Group jest wiodącym światowym dostawcą usług gastronomicznych dla podróżnych i jedną z włoskich firm o największym międzynarodowym zasięgu. Działa 43 krajach, zatrudnia około 75 tys. pracowników i zarządza ponad 5500 punktami usługowymi w 1200 lokalizacjach.

Od początku 2009 roku Autogrill obecny jest również w Polsce. Spółka Autogrill Polska jest wspólnym przedsięwzięciem Autogrill (51 proc. udziałów) i Impela (49 proc.). Pierwsze restauracje tej marki działają już w naszym kraju przy autostradach. Do 2011 roku ma powstać 11 punków usługowych zarządzanych przez tę spółkę (głównie w ramach współpracy z koncernami paliwowymi Shell i Orlen na nowo powstałych Miejscach Obsługi Podróżnych przy autostradach). Rozważane są również lokalizacje na lotniskach, dworcach kolejowych i autobusowych. Autogrill jest jednym z pierwszych międzynarodowych operatorów usług tego typu, wchodzących na polski rynek, który obecnie zdominowany jest przez wiele lokalnych firm. Wejscie na polski rynek stanowi istotny element strategii rozwoju Grupy Autogrill w Europie Środkowo-Wschodniej. Grupa jest obecna między innymi od 2005 roku na Słowenii, a od 2007 roku w Republice Czeskiej.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 14.05.2010
Aktualizacja: 14.05.2010