Koncern Lotos nie zdecydował się na wprowadzenie marki dla kącików gastronomicznych. Koncern postawił na promocje marki Lotos. – Mamy świetny pomysł na gastronomię – mówi Paweł Lisowski, prezes zarządu Lotos Paliwa. – To będzie nowy produkt, choć pewnie nie będziemy mieć wyłączności. Teraz testujemy technologię i dopracowujemy szczegóły – dodaje. Nowe produkty w menu pojawią się pilotażowo w okresie wakacyjnym.
Jak już pisaliśmy, w ramach rozwijania oferty gastronomicznej Lotos rozważa także szerszą współpracę z McDonald’s, z którym współpracuje już na stacjach CODO przy autostradach. Celem strategii firmy jest 10-procentowy udział w rynku detalicznej sprzedaży paliw. Spółka planuje go zrealizować zarówno poprzez wzrost liczby stacji, jak i coraz lepszą ofertę – gastronomia jest jej częścią.
Z roku na rok rośnie sprzedaż pozapaliwowa na stacjach. Istotne znacznie ma oferta gastronomiczna. Część koncernów stworzyła własne marki dla kącików kowowych i małej gastronomii. Orlen promuje Stop Cafe i Stop Cafe Bistro, Shell uruchomił koncept Power to Drive, BP rozwija ofertę Wild Bean Cafe. Gastronomię rozwijają też nowe sieci franczyzowe. Sieć stacji Moya oferuje franczyzobiorcom Moya Caffe.