Boost Juice Bars na razie nie wejdzie do Polski

Udostępnij artykuł

W ostatnim czasie właścicielem sieci została globalna firma private equity Riverside. Przejęła ona spółkę Boost Investment Group (BIG), do której należy Boost Juice Bars oraz sieć restauracji Salsa’s Fresh Mex Grill.

Plany wejścia na polski rynek sieć Boost Juice Bars ogłosiła pod koniec 2008 roku. Działania w tym kierunku monitorowało Biura Radcy Handlowego Ambasady Australii w Warszawie. Koszt zakupu licencji masterfranczyzowej miał być ustalony indywidualnie i uzależniony od liczby barów, które mogły być otwarte w Polsce w określonym czasie.

Punkty sieci mają od 14 do 120 mkw., więc sprawdzają się w food courtach galerii handlowych oraz jako samodzielne lokale działające przy ulicach miast. Prowadzący bary ponoszą małe straty, ponieważ 80 proc. produktów, z których sporządzane są napoje to mrożonki. Roczne obroty jednego baru kształtują się na poziomie 500 tys.-2,8 mln zł. W menu Boost Juice Bars występują przede wszystkim soki i koktaile. Obecnie istnieje ponad 250 barów w 14 krajach.

Boost to firma rodzinna – została stworzona przez małżeństwo Janine i Jeffa Allisów prawie 10 lat temu. Największe sukcesy w grupie BIG odnosi sieć Boost Juice Bars, która w ciągu kilku ostatnich lat rozwija się niezwykle dynamicznie. Dwa lata temu, BIG przejął większościowe udziały w szybko rozwijającej się meksykańskiej sieci restauracji Salsa’s, zwiększając liczbę placówek z 4 do 20 tylko w ciągu ostatnich 18 miesięcy. Grupie udało się osiągnąć rekordowe zyski również podczas kryzysu finansowego.

Firma Boost jest trzecią inwestycją platformową funduszu Riverside Asia Fund I, który inwestuje przede wszystkim w rozwiniętych krajach regionu Azji i Pacyfiku. Koncentruje się na przejmowaniu małych i średnich przedsiębiorstw (o wartości do 200 mln dolarów) i partnerstwie. Riverside planuje kolejne długookresowe inwestycje w Australii.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 24.05.2010
Aktualizacja: 24.05.2010