Branża MICE powraca do ekskluzywnych hoteli

Udostępnij artykuł

Ostatni rok oceniamy bardzo pozytywnie. Nasze hotele odwiedziło więcej gości indywidualnych niż w poprzednim. Wzrosła także liczba klientów, którzy ponawiają swoje wizyty, jak również tych osób, które przyjeżdżają do nas regularnie – nie tylko w okresie świątecznym i wakacyjnym – ale również w „zwykłe” weekendy.

Kuchnia i szeroko pojęta gastronomia to ta część oferty, która od kilku ostatnich lat staje się kluczowa w naszych hotelach. Zmieniły się zwyczaje Polaków, coraz więcej osób jada poza domem, a zatem ich oczekiwania stale rosną. Wybierając się do restauracji szukają takich miejsc, gdzie można smacznie zjeść i być dobrze obsłużonym. Wyraźnie obserwujemy, że kuchnia, jak i „wspólne gotowanie” stały się także elementem modnego spędzania czasu, a smakowanie i delektowanie się potrawami wspiera „powszechną” konsumpcję.

Procent obrotów realizowanych przez gastronomię zależy od specyfiki hotelu, dlatego będzie różny w zależności od rodzaju oraz charakteru obiektu. Diametralne różnice powstają pomiędzy hotelem miejskim, a poza-miejskim oraz z tradycyjną ofertą noclegową, a ofertą spa&wellness. Na rentowność wpływają czas, miejsce i klient, stąd ta sama kolacja serwowana w ramach innych parametrów może się znacznie różnić w zyskowności.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 16.07.2010
Aktualizacja: 16.07.2010