Brytyjska sieć Wrapid chce wejść do Polski

Udostępnij artykuł

Na razie właściciele sieci nie podają wielkości kapitału, jaki trzeba zainwestować w otwarcie lokalu, choć zaznaczają, że jest to niewiele w porównaniu z innymi konceptami. Do tej pory udaje się prowadzić działalność franczyzową na terenie Zjednoczonych Emiratów Arabskich, gdzie obecnie działają trzy lokale sieci. Punkty Wrapid są otwierane w kilku formatach: od kiosków do pełnych restauracji, a zlokalizowane są zarówno przy uniwersytetach, dworcach kolejowych, jak i głównych ulicach.
W ostatnich miesiącach obserwujemy wzmożoną aktywność zagranicznych sieci gastronomicznych w Polsce. Na podbój naszego kraju wybierają się m.in.: brytyjskie marki – Revive Juice Bars (punkty serwujące świeżo wyciskane soki) oraz SCF Express, która poszukuje masterfranczyzobiorców zainteresowanych konceptem restauracji serwujących potrawy z kurczaka Southern Fried Chicken. Z Ameryki Północnej na rynek Europy Środkowo-Wschodniej (w tym Polski) planuje wejść i rozwijać się poprzez franczyzę sieć Outback Steakhouse prowadzona przez firmę OSI Restaurant Partners oraz restauracje Carl’s Jr. i pizzerie Papa John’s. Wśród nastawionych na nasz kraj sieci są także niemieckie pizzerie Joey’s Pizza oraz austriackie kawiarnie Testa Rossa Caffe.
Motorem rozwoju tych marek jest franczyza. Jak podaje raport firmy konsultingowej Profit System, w 2009 roku na polskim rynku pojawiły się 124 nowe sieci franczyzowe, najwięcej w gastronomii oraz w handlu odzieżą i obuwiem. Ogółem na początku tego roku w Polsce działało 32 248 placówek franczyzowych w ramach 565 systemów, a eksperci szacują, że w tym roku polski rynek franczyzy ma szansę urosnąć do 640 sieci.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 08.04.2010
Aktualizacja: 08.04.2010