Burger King: 1-proc. spadek przychodów

Udostępnij artykuł

Zysk netto sieci Burger King spadł o 13 procent do 41 milionów dol. (47,1 milionów zł w zeszłym roku), co na jedną akcję wynosi 0,3 dolarów (0,34 dolarów w analogicznym okresie 2008/09). Analitycy przewidywali, że zysk na jedną akcję wyniesie 0,29 dolarów.

Regionalnie, przychody w Kanadzie i USA spadły o 4 proc., z 425,1 mln dol. Rok temu do 407 milionów dolarów. W Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie (region EMEA/APAC) przychody wzrosły o 8 procent do 163,8 miliona dol., a w Ameryce Łacińskiej zanotowano wzrost przychodów o 10 procent do 26 milionów dol.

Po dziewięciu miesiącach zakończonych 31 marca 2010 roku, przychody również spadły – o 1 procent do 1,87 mld dol. (1,9 mld dol. w analogicznym okresie roku poprzedniego). Zysk netto spadł o 2 proc. do 137,8 mln dol., z 141,2 miliona dolarów zysk na jedną akcję wyniósł 1 dol. (1,03 dolara rok temu).
Ogólna – globalna liczba restauracji na koniec trzeciego kwartału wyniosła 12,12 tys., w tym około 10,66 tys. lokali franczyzowych.

Burger King jest drugą największą siecią typu fast food na świecie (po McDonald’s, który ma w portfolio ponad 30 tys. barów), a jej historia sięga połowy lat 50. XX wieku. Obecna jest w ponad 60 krajach. Najbardziej znanym produktem firmy jest kanapka Whopper, która jest już jednym z symboli popkultury. W Polsce od maja 2007 roku – na zasadzie franczyzy ponad 15 lokali prowadzi giełdowy AmRest. Spółka otwiera też restauracje tej marki w Czechach i na Węgrzech (łącznie 21 lokali w końcu 2009 roku).