Cappuccino i latte najpopularniejsze

Udostępnij artykuł

Polacy jednak doceniają klasykę i często sięgają po mocną "małą czarną". – Coraz rzadziej wśród osób zamawiających kawę słychać "ekspreso", a coraz częściej prawidłowo wypowiedziane "espresso". Espresso to esencja kawy, a nie opis kawy przygotowanej w ekspresie. Z naszych obserwacji wynika, że w kawowych menu kawiarni najczęściej znajdują się trzy najważniejsze rodzaje tego napoju: espresso, cafe latte, cappuccino – mówi Joanna Szpak, specjalista ds. marketingu w Segafredo Zanetti Poland Sp. z o.o. – Bardzo popularne w Polsce i Stanach Zjednoczonych jest espresso z dodatkiem gorącej wody, czyli "americano", które u nas nazywane jest po prostu "kawą z ekspresu". Niekiedy spotyka się też określenie "espresso przedłużone wodą", które wyjątkowo dobrze charakteryzuje ten napój. W dobrej kawiarni można również zamówić espresso doppio – podwójne espresso, serwowane w filiżance typowej dla cappuccino albo popularne ostatnio ristretto, które jest zdecydowanie mocniejsze od espresso – komentuje Izabela Mularczyk, dyrektor marketingu w Strauss Cafe Poland Sp. z o.o.
Nasz kraj powoli opanowuje moda na wyjścia do kawiarni. Zeszłoroczne badania SMG/KRC pokazują, że już ponad 21 proc. Polaków chodzi do kawiarni sieciowych i lokalnych, co oznacza wzrost o około 1,5 proc. w porównaniu z 2008 rokiem. Rośnie też liczba rynkowych graczy. Według analizy portalu Horecanet.pl., na polskim rynku działa blisko 15 sieci kawiarnianych, w których liczba lokali przekracza 10. Największą jest Grycan Cafe (ponad 70), Coffeeheaven (ponad 60) oraz Empik Cafe (60). Wśród debiutujących są takie podmioty jak Coffee House czy Cafe&Bar, która rozwijana jest przez Dallmayr, niemieckiego producenta kawy i operatora vendingowego. Także znana marka herbaciarni Czas na Herbatę wprowadziła do swojego menu trzy rodzaje kaw smakowych.

Opublikowano: 12.04.2010
Aktualizacja: 12.04.2010