Casual dining rośnie w siłę

Udostępnij artykuł

Problemem polskich firm gastronomicznych jest w chwili obecnej słabszy popyt konsumpcyjny Polaków. Coraz częściej wybierają rozwiązania tańsze, a więc bary szybkiej obsługi oraz restauracje typu casual dining, tracą klientów natomiast restauracje typu premium.

W dobie kryzysu, poszukując oszczędności konsumenci chętniej wybierają restauracje z dobrą kuchnią za rozsądną cenę, niż zupełnie rezygnują z usług gastronomicznych. Dlatego mimo spowolnienia gospodarczego rynek casual dining w Polsce nadal będzie się rozwijał. Istotnym czynnikiem wzrostu tego rynku jest zmiana przyzwyczajeń żywieniowych konsumentów, wynikająca z szybszego trybu życia Polaków, a także brak czasu i chęci do przygotowywania posiłków w domu. Duży wpływ na to ma także ekspansja centrów handlowych i tym samym nowe okazje do spędzania czasu poza domem i korzystania z placówek gastronomicznych.

Strategicznym celem Dominium SA na najbliższe lata jest rozwój sieci oraz wzmocnienie pozycji marki. Ekspansja zagraniczna w chwili obecnej dotyczy rynków Rumunii i Litwy. Aktualnie trwają prace nad otwarciem trzeciego lokalu w Bukareszcie. Przeprowadzaliśmy badania rynkowe, dotyczące m.in. zwyczajów i preferencji konsumentów na wybranych rynkach i na tej podstawie podjęliśmy decyzję o otwarciu placówek Dominium w tych właśnie krajach. Są to rynki o dużym potencjale i niskim stopniu nasycenia w branży gastronomicznej, gdzie sektor restauracji typu casual dining dopiero się rozwija.

Obecnie skupiamy się na dalszym rozwoju sieci i wzmocnieniu pozycji restauracji w Polsce i za granicą. Docelowo chcemy zaistnieć we wszystkich większych miastach Polski, również poprzez uruchamianie restauracji w systemie franczyzowym. W roku 2010 planujemy otworzyć kilka restauracji w Polsce i za granicą.
 

 

Opublikowano: 08.06.2010
Aktualizacja: 08.06.2010