Choice Hotels: 6-proc. spadek przychodów

Udostępnij artykuł

Zysk netto na jedną akcje wyniósł 26 centów, w porównaniu do 27 centów w I kwartale ub.r. RevPar sieci spadł o 10,3 proc. W I kwartale 2010 roku spółka zrealizowała 55 nowych umów franczyzowych. Oznacza to spadek o 8 proc. w stosunku do 60 umów realizowanych w tym samym okresie ubiegłego roku. Liczba hoteli w budowie spadła o 25 proc. – do 759 hoteli (60,7 tys. pokoi).

Przychody Choice Hotels za 2009 rok zmniejszyły się o 12 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego i wyniosły 564,2 mln dol., z czego przychody z franczyzy wyliczono na 254,7 mln dol. (spadek o 15 proc.). Zysk na akcję za cały rok 2009 to 1,71 dolarów w porównaniu do 1,77 dolarów za rok 2008.

Międzynarodowa franczyzowa sieć Choice Hotels zadebiutowała w Polsce niedawno. Na przełomie lat 2009/10 firma podpisała umowę z krakowską siecią Hotel System, dzięki której powiększyła się o pięć obiektów w naszym kraju: dwu- i trzygwiazdkowe hotele w Krakowie (2), Poznaniu, Katowicach i Wrocławiu, które będą działały pod marką Quality. Ponadto pięciogwiazdkowy hotel w Dźwirzynie nad morzem działa pod luksusową marką Clarion.

Choice Hotels International jest jedną z największych co do wielkości grupą hotelową na świecie, posiadającą ponad 5 tys. hoteli w 43 krajach w Ameryce, Azji, Europie i Ameryce Łacińskiej. Sieć powstała przed sześćdziesięcioma laty w Ameryce Północnej. Do grupy hoteli Choice należą następujące marki: Clarion (wysoki standard i serwis), Quality (w średnim segmencie cenowym przy pełnym serwisie), Comfort (korzystne ceny, komfortowe pokoje) oraz Sleep Inn (innowacyjne wygody, nowoczesny wygląd, trzygwiazdkowe wyposażenie po dwugwiazdkowej cenie).

 

Opublikowano: 28.04.2010
Aktualizacja: 28.04.2010