Cold Brew bije rekordy

Udostępnij artykuł
Cold brew, kawa „parzona” na zimno zanotowała tego lata kolejne rekordowe wzrosty. Opublikowany w lipcu raport firmy badawczej Allegra dotyczący napojów chłodzących na bazie kawy wskazuje, że wysokie temperatury przyczyniają się do wzmożonego zainteresowania tym segmentem wśród konsumentów. Pokazuje też, jak znaczący wpływ na jego popularność ma pokolenie millenialsów, znajdujących w cold brew zdrowszą, mniej kaloryczną i bardziej „instagramową” alternatywę dla energetyków i tradycyjnych napojów chłodzących.

Trend ten obecny jest także w Polsce. Swoje dane udostępniło właśnie Etno Cafe, lider rynku cold brew w naszym kraju. Firma porównała łączną sprzedaż Cold Brew by Etno Cafe przypadającą na letnie miesiące (czerwiec, lipiec, sierpień) w 2017 i 2018 roku. Okazało się, że w ciągu roku wzrosła ona aż o 189 proc.

– Wyjątkowo ciepłe lato sprzyjało wzrostowi sprzedaży naszego flagowego produktu – powiedział Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe. – Szczególne ożywienie odnotowaliśmy w czerwcu, podczas długiej fali upałów. Także w lecie Cold Brew by Etno Cafe, jako pierwsza kawa parzona na zimno, pojawił się w Lidlu, co pozwoliło tej kategorii zadebiutować w świadomości nie tylko fanów kawy, ale i ludzi nieinteresujących się na co dzień najnowszymi kawowymi trendami.

Rekordowe zainteresowanie Cold Brew tego lata pokazują też dane Google Trends. Okazuje się, że lipiec i sierpień tego roku były rekordowe, jeśli chodzi o liczbę wyszukiwań tej kategorii w polskim internecie.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – WRZESIEŃ 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

– Już w zeszłym roku pojawiły się badania świadczące o tym, że pod względem zainteresowania segmentem cold brew Polska jest jednym z liderów w Europie. Ostatnie wzrosty świadczą o tym, że kawa „parzona” na zimno nie zwalnia u nas tempa. To pozwala patrzeć na rozwój tej kategorii produktowej na naszym rynku z jeszcze większym optymizmem – dodał Łukasz Mrowiński.

Cold Brew Coffee od Etno Cafe
Wraz z otwarciem browaru kawowego w 2016 roku Etno Cafe stało się pierwszym polskim producentem cold brew coffee na masową skalę i jednym z pierwszych w Europie. W ostatnich miesiącach firma wprowadziła na rynek nowe smaki – pomarańczowy i jabłkowy, w planach są kolejne. W ostatnim półroczu butelki wrocławskiej firmy trafiły do sieci Żabka i Lidl. Część produkcji trafia też na rynki zagraniczne.

Etno Cafe
Jedna z najbardziej dynamicznym polskich marek kawowych. Dzięki synergii własnej palarnii, sieci kawiarni i browaru kawowego produkującego Cold Brew Coffee, pierwszą polską kawę „parzoną” na zimno dostępnej w szerokiej dystrybucji, stworzyła nową jakość na polskim rynku kawy.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 02.10.2018
Aktualizacja: 02.10.2018