Condohotele dają do 14 proc. zysku rocznie

Udostępnij artykuł

W związku z Euro2012 możemy się spodziewać wzmożonego ruchu turystycznego, który utrzyma się także po zakończeniu mistrzostw. Na przykład w Portugalii, gdzie odbywały się mistrzostwa Europy w roku 2004 sektor turystyczny odnotowywał wzrosty przez 2-4 lata po tej imprezie na poziomie 5 proc. rocznie. Wszystko to sprawia, że rynek hotelowy jest obecnie w fazie dynamicznego rozwoju. Inwestorzy i operatorzy hotelowi oprócz dużych miast, które pod względem liczby hoteli są najlepiej rozwinięte interesują się mniejszymi miastami i miejscowościami o dużym potencjale turystycznym, gdzie do tej pory dominowały kwatery prywatne i pensjonaty. Duże inwestycje w rozwój bazy hotelowej i podnoszenie atrakcyjności turystycznej kraju mają szansę realizacji m.in. dzięki dofinansowaniu projektów z funduszy UE.

Baza hotelowa w Polsce jest obecnie słabo rozbudowana. Pod względem liczby miejsc noclegowych nasz kraj zajmuje ostatnie miejsce UE. Na 10 tys. mieszkańców przypada w Polsce jedynie 46 miejsc noclegowych. W krajach o porównywalnym poziomie rozwoju turystyki ten wskaźnik jest kilkakrotnie wyższych, np. w Czechach, które pod tym względem przewyższają Polskę pięciokrotnie.

Z drugiej strony popyt na miejsca noclegowe w skategoryzowanych obiektach o średnim i wysokim standardzie rośnie zarówno ze strony turystów zagranicznych, jak i krajowych. Polacy coraz częściej podróżują i wybierają na pobyt właśnie hotele zamiast kwater prywatnych i pensjonatów. Obcokrajowcy to również grupa zainteresowana hotelami minimum trzygwiazdkowymi. Wysokiego standardu i rozbudowanej infrastruktury konferencyjno-rekreacyjnej oczekują także klienci biznesowi głównie z segmentu MICE, która to grupa dla wielu hoteli stanowi główny czynnik stymulujący obłożenie pokoi.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 21.06.2010
Aktualizacja: 21.06.2010