Costa Coffee stawia na roślinne menu

Udostępnij artykuł

Styczeń to okres szerzenia wiedzy i budowania świadomości na temat diety wegańskiej. Dla wielu osób Veganuary to zachęta do ograniczenia spożywania mięsa i produktów pochodzenia zwierzęcego. Costa Coffee stawia kolejny krok i wprowadza do oferty roślinne menu.

Costa Coffee – roślinne menu

Costa Coffee postanowiła odpowiedzieć na zapotrzebowanie osób, które pragną zastąpić mięso i nabiał roślinnymi odpowiednikami. Sieć popularnych kawiarni zdecydowała się na poszerzenie oferty o produkty pochodzenia roślinnego. „Zielone” menu dostępne jest w Costa Coffee od 11 stycznia. Data nie jest tu przypadkowa, ponieważ to właśnie 11 stycznia przypada Dzień Wegetarian.

Popularność kuchni roślinnej w Polsce wciąż rośnie. Na stałe zagościła w jadłospisach wielu osób, a podczas zakupów Polacy coraz częściej wybierają produkty roślinne. Konsument chce mieć wybór, a my jako firma pragniemy, aby klienci naszych kawiarni również mieli możliwość dopasowania oferty kulinarnej do swoich potrzebmówi Agnieszka Bobrukiewicz, Commercial Marketing Director Costa Coffee. Roślinne menu obejmować będzie zarówno ofertę słonych, jak i słodkich przekąsek oraz kawy, które serwowane będą na napoju roślinnym. Początek roku to moment wprowadzania zmian i postanowień – dla Costa Coffee to krok w kierunku rozwoju oferty przyjaznej środowisku.

Co w roślinnym menu?

W roślinnym menu Costa Coffee na stałe zagoszczą bajgle i tosty. Bajgiel z Roślinnym Qurczakiem® podawany będzie z dodatkami w postaci szpinaku, ogórka konserwowego, wegańskiego majonezu i sosu musztardowego. Bajgiel z ratatouille z soczewicą, wypełniony cukinią, bakłażanem, także pomidorami oraz papryką, serwowany ze szpinakiem, pomidorkami w oliwie oraz majonezem wegańskim. Tost z Roślinnym Qurczakiem® to przekąska z wege kurczakiem z dodatkiem wegańskiego sera gouda, podawana ze szpinakiem, pomidorkami oraz z majonezem wegańskim.​

Oprócz słonych przekąsek wege, Costa Coffee oferuje także słodki wegański deser. Torcik korzenny w roślinnej wersji z mocno wyczuwalnymi korzennymi przyprawami, takimi jak cynamon, goździki, anyż, imbir i kakao. Miękki biszkopt został podwójnie przełożony kremem i udekorowany kruszonką z biszkoptów. Wegańska szarlotka na kruchym spodzie z widocznymi dużymi kawałkami jabłek, udekorowana kruszonką, a także cukrem pudrem.

Wśród kaw, jak co roku w styczniu, dostępne będą dwie opcje: Hero Latte i Hero Cappuccino. To klasyczne kawy, które tym razem serwowane będą także na napoju owsianym z dodatkiem grochu — Ultimate Blend. Obie opcje dostępne będą w wersji Iced – na zimno.

Promocje na ofertę roślinną dostępne będą w dniu wprowadzenia jej do kawiarni, a rabat na kawy Hero Latte i Hero Cappuccino obowiązywać będzie od 11 do 13 stycznia.

SWEETS & COFFEE wydanie drugie 2022
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 12.01.2023
Aktualizacja: 12.01.2023