Da Grasso: cztery nowe pizzerie w sieci

Udostępnij artykuł

Pizzeria w Kołobrzegu (woj. zachodniopomorskie) mieści się przy ul. Narutowicza 15, w Oświęcimiu (woj. małopolskie) przy ul. Powstańców Śląskich 22; Głogowie (woj. dolnośląskie) – Rynek 57, Świeciu (woj. kujawsko-pomorskie) – ul. Wojska Polskiego 135A.

W ostatnich tygodniach sieć powiększyła się o kilka pizzerii: w Mikołowie (woj. śląskie), Brodnicy (woj. kujawsko-pomorskie), w nowo otwartych: Galerii Jastrzębie w Jastrzębiu Zdroju (woj. śląskie), CH IKEA Port Łódź oraz trzech w Warszawie – na Grochowie, Gocławiu i w Wilanowie. Ponadto – jak już podawał portal Horecanet.pl – sieć Da Grasso Restauracje powiększyła się do siedmiu placówek (nowe lokale powstały w Łodzi i Brzegu).

Najwięcej pizzerii Da Grasso działa w Warszawie (około 25), siedem funkcjonuje we Wrocławiu, sześć w Łodzi, po pięć w Krakowie i Gdańsku oraz po trzy w Bydgoszczy i Białymstoku. Obecnie ponad 190 lokali ma standard pizzerii, 20 pizzerii premium i siedem – restauracji. Jak już pisaliśmy, rozwój marki restauracyjnej ma postępować wolniej niż sieci pizzerii, ponieważ otwarcia tego typu lokali przewidywane są tylko w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach. W menu restauracji Da Grasso znajdują się nie tylko pizze, ale też różnego rodzaju makarony, mięsa, ryby, zupy i włoskie desery. Lokale plasują się w segmencie casual dining.

Firma cały czas poszukuje franczyzobiorców. Aby przystąpić do sieci pizzerii DaGrasso potrzebny jest lokal o powierzchni minimum 100 mkw. (nie musi być własnością licencjobiorcy). Kwota, jaką musi dysponować potencjalny franczyzobiorca na przystosowanie lokalu do funkcjonowania jako pizzeria to 200 tys. zł.

Poprzez kolejne otwarcia Da Grasso umacnia pozycję lidera na polskim rynku pizzerii. Sieć prowadzi w statystyce przed Telepizzą (około 110 pizzerii), Dominium i Grubym Benkiem (po 60 lokali) oraz Pizzą Hut (53). Mniejszymi graczami są także: Pizza Pai (17 restauracji) i Telepizzeria Tino (15).

Wkrótce Da Grasso stanie się częścią największej firmy restauracyjnej w Polsce pod względem liczby zarządzanych placówek. Do 31 lipca br. ma zostać podpisana umowa sprzedaży 100 proc. udziałów Da Grasso spółce Sfinks Polska SA. Wartość transakcji wyniesie około 40 mln zł.

 

Opublikowano: 13.05.2010
Aktualizacja: 13.05.2010