Da Grasso: Sfinks obniżył cenę

Udostępnij artykuł

– Nowe warunki płatności oraz propozycja kolejnego przesunięcia terminu nie spełniły oczekiwań wspólniczek i spółki Da Grasso – dodaje prezes spółki.

Z końcem lipca br. spółka Sfinks poinformowała, że Sfinks Polska nie przejmie Da Grasso. Rada nadzorcza spółki nie wyraziła zgody na zawarcie umowy przyrzeczonej na pierwotnie uzgodnionych warunkach. Po szczegółowej analizie planu biznesu opracowanego w procesie przygotowania do finalizacji transakcji władze Sfinksa uznały, że transakcja nie gwarantowała osiągnięcia wcześniej zakładanych korzyści wynikających z połączenia obu spółek.

Przypomnijmy, w październiku 2009 roku Sfinks Polska SA podpisała umowę warunkową sprzedaży spółki Da Grasso. Sfinks miał przejąć spółkę po przeprowadzeniu due dilligence i spełnieniu się pozostałych warunków formalno-prawnych wymienionych w umowie. Zgodnie z zapisami umowy warunkowej Sfinks w pierwszym etapie miał zapłacić za Da Grasso 20 mln zł, a kolejne płatności, wynoszące maksymalnie 20 mln zł, miały być rozliczane w zależności od wyników osiągniętych przez sieć w latach 2010-2014.

Da Grasso Sp. z o.o. jest największą w Polsce siecią pizzerii, która w chwili obecnej obejmuje 203 placówki zlokalizowane w całej Polsce. Jak podkreślają przedstawiciele spółki, Da Grasso Sp. z o.o. jest w bardzo dobrej kondycji finansowej, co potwierdza dynamiczny rozwój sieci przez wzrost liczby placówek.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 30.07.2010
Aktualizacja: 30.07.2010